Efter hur lång tid räknas man som fullt återhämtad efter en psykos?

Mer
5 år 6 månader sedan #1097773 av rymd
Leloo, det är så individuellt så ett exakt svar finns inte
Mer
5 år 6 månader sedan #1097776 av Geta
En del har bara en psykos. Andra får psykos på psykos och hinner aldrig återhämta sig.
  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1097779 av Leloo
Okej rymd :tummenupp
Jag känner mig rätt återhämtad men jag ville bara veta om jag hade något mer att vänta mig ju mer tiden går men vi får väl helt enkelt se då :)
Mer
5 år 6 månader sedan #1098039 av Admin1
Efter första psykosen tar det tar det nog 4-6 månader innan man mår hyfsat. Andra psykosen dubbla tiden osv.

Återhämtning är att sakna symptom, som remission, men också att återfått normal funktion inklusive social funktion i minst 2 år, men nästan alla måste fortsätta med antipsykotika. Detta kallas för klinisk återhämtning.

www.viska.se/sjalvhjalp/6956-remission-och-aterhaemtning
Mer
5 år 6 månader sedan #1098064 av Nissegossen
Jag har ju tecken på min sjukdom varje dag och har insett att jag inte vad jag tror blir fullt återhämtad i detta liv, men jag tacklar de gånger jag märker att att ja, här är läge för att ta extra utav medicin mot psykos samtidigt drogar jag ned mig med medicin för att säkert somna, lyckas jag då sova är dagen efter en helt vanlig dag. Vid psykossjukdom är sömn A och O, kom ihåg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1098071 av wasp
Längst ned under under hjärnans grådaskiga ventriklar finns något jag kallar kölsvinet. Där flyter allsköns bråte runt och ibland flyter något upp till ytan. Då minns jag, både på gott och ont! De trodde jag skulle vara medicinfri på två år. Icke sa Nicke! Blev bara ännu sjukare!