Efter hur lång tid räknas man som fullt återhämtad efter en psykos?

Mer
5 år 5 månader sedan #1103541 av Nissegossen
Hej Erik välkommen! Erik var min fars namn jag har namnet jag också med ett tillägg då jag heter Nils-Erik
Samt att en annan medlem heter också Erik han är min sjuksköterska och på viska.se går han under Friberg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1103542 av Geta
Ett av min fars namn var också Erik.
Mer
5 år 5 månader sedan #1103572 av Erik

Nissegossen skrev: Hej Erik välkommen! Erik var min fars namn jag har namnet jag också med ett tillägg då jag heter Nils-Erik
Samt att en annan medlem heter också Erik han är min sjuksköterska och på viska.se går han under Friberg

Tack Nils. Jag är dålig på småprat, men trevlig är du. Får lära av dig.
Mer
5 år 5 månader sedan #1103683 av Admin1
Återhämtning kommer inte direkt utan är ofta en långsam process med ibland tillfälliga försämringar. Helst skall återhämtning uppmuntras direkt efter insjuknandet. Viktigt är att ha hopp om förbättring. Engagemang och medinflytande i den egna vården är viktig och också för självkänslan. Att sätta delmål på vägen mot återhämtning är nödvändigt och dessa mål är viktigare än symptomfrihet. Att återhämta sig är att göra det som jag fick lära mig i det militära – du säger till schizofrenin: Jag tar befälet! eller makten över sjukdomen. Återfall i psykos kan inträffa vid återhämtning.

www.viska.se/sjalvhjalp/6956-remission-och-aterhaemtning
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1109801 av Erik
Är du återhämtad? Tar du medicin?
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1109858 av Admin1
Ja, jag är återhämtad. Tar bara 150 mg Quetiapin till natten. Mest för sömnen.