Ni som blev bättre...hur gjorde ni?

Mer
4 år 3 månader sedan #1216619 av Geta
Har lyckats klura ut hur jag ska tänka för att komma förbi tankeblockeringarna.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1216624 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Ni som blev bättre...hur gjorde ni?
jag fick uppleva ett förnyat hjärta i min själ 2013. efter att jag legat inlagd drygt 5månader på psyket. lär vart väldigt nära att de gav mig scizo diagnos.

det var verkligen som om Gud bytte härta på mig.från mörker till ljus. det står om i den heliga bibeln också detta utlovade hjärta vilket är utlovat alla som söker Herren med hela sina hjärtan.

den rätta vägen lär vara omvändelse men det är ju det där med förståelsen. vi ska alla få skörda det vi sått och vi ska få smaka på de frukter från de träd som vi valt. Jesus skapade inga robotar utan varelser med fri vilja som har makten att välja himmel eller helvete.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216625 av MsTibbs
Ibland tvingar jag mig åka rulltrappa. Mot all rim och reson!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1216626 av Jocke
Ja, det som fick min värld att vända, var när jag var bakis och var på ett boende men jag upptäckte att jag var tvungen att kämpa mig igenom plågorna, för man fick ingen hjälp med att ta sig till sin riktiga boende.

Stödboendet var och är bara ett stödboende med personal inhysta i sammanslagna lägenheter. Jag var tvungen att kämpa mig igenom helvetet, när jag kom hem så kände jag hur det hela förvandlades sakta men säkert till ett mer drägligt liv.

Från det lärde jag mig, att aldrig ge upp.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan #1216644 av notwoodstock
Använder samvetet.

Fruktar HERREN.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216667 av Nissegossen
Innan jag insjuknade var det som en förberedelse till att bli sjuk, jag hade ett mantra ge aldrig aldrig upp. Det har jag haft nytta av

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum