Bältning

Mer
13 år 8 månader sedan #330180 av Saari
Svar från Saari i ämnet Bältning
Jag har blivit bältad en gång. Det berodde nog på att jag under flera dagar förstört inredning och skadat mig, samma dag som jag blev bältad vägrade jag ta tabletter eftersom jag inte fick för Makten och fick frispel, jag minns inte exakt vad jag gjorde men jag hade sönder saker och allt blev ännu värre när de drog i larmet så att det kom personal rusande från alla andra avdelningar. Jag minns att jag bad en vårdare slå mig, jag började putta på honom för att han skulle tända till och då övermannades jag. Jag gick med på att få en injektion med Stesolid och en med Cisordinol acutard eftersom det inte var piller och fick 2ml Theralen på det, efter det bältade de mig i 4 timmar tror jag. Jag blev kissnödig och de sa att de inte kunde släppa mig utan la ett bäcken under mig. Jag kunde inte kissa så jag höll mig. Sov nog en stund och sedan var jag en zombie i en vecka.

Det var fruktansvärt.
Mer
13 år 8 månader sedan #330182 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Bältning
Jag blev våldsam och slog sönder växter och slog mot vårdare F##k - jag blev helt panikslagen pga jag var inlåst där,: vid varje bältning så låg jag där i ca 4 timmar...7ggr alltså..
Jag var stark fysiskt så jag tog mig loss från ena handkloven som var tillverkad av läder...
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 8 månader sedan #330184 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Bältning
Väldigt intressanta svar. Jag har blivit hotad med fastspänning, men har klarat mig. På PIVA var alla sängar förberedda för bälten. Jag kan tycka att det är ett brott mot patientens integritet att bältas.
Mer
13 år 8 månader sedan #330186 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Bältning
Jag har för mig att man max får vara bältad 7 ggr under ett år...?
Mer
13 år 8 månader sedan #330214 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bältning
Jag har också varit bältad och då en hel natt från kl 21.00 till bortåt 10.00 på förmiddagen och blev då inte ens drogad.

Jag lurade dock personalen, för de lade mig bara med kläderna på och hade inte handfängsel, så på natten då jag behövde gå på toa, så tog jag mig loss genom att ta av mig jeansen och gick på toa. Utanför dörren satt ju nattsköterskan bekvämt i i fåtölj med bena upplagda och tittade förvånat på mig. Jag brydde mig inte om henne utan gick på toa och kissade, sedan gick jag tillbaka och in i rummet.

Inte nån utav oss sade något och jag försökte först sova ovanpå bältet, men det vart ju alldeles för knöligt, så jag tog av mig jeansen och ålade in igen och somnade.

Morronpers väckte mig före 7.00 på morgon, de var flera stycken, för att jag tror inte att natten rapporterade att jag varit lös på natten.

Då ville jag inte bli väckt så jag gjorde då motstånd och då satte de fast mig igen. :lol:

Vid 10.00 vaknade jag och då behövde jag göra morrontoalett så då ropade jag till personalen och någon kom och låste upp spännbältet och lät mig gå upp.

Vad jag gjort vid bytet av personal till natten föregående kväll var att jag slog igen en dörr med kraft och ryckte i dörren till avd, för att jag hade tråkigt och då kom både dagen och natten och bar mig därifrån för att jag då bråkat. Det var ju inte konstigt när man inte varit utanför väggarna på flera veckor....

Jag varken slog eller var våldsam utan gjorde bara mig tung och svår att bära, jag betedde mig som om jag var en säck på över 90kilo, så att pga vikten var jag svår att bära.. :mrgreen:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 8 månader sedan #330217 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bältning
Jag blev bältad för att jag skvätte ut vattnet i ett glas.
Flera biffiga killar hoppade på mig och bältade mig i ett
ensamt rum och stängde dörren. Det var på kvällen och
inte förrän på morgonen var det någon som tittade till
mig. Någon ringklocka fick jag inte ha.