Jag har en allvarlig psykiskstörning

Mer
13 år 3 månader sedan #367860 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 3 månader sedan #367872 av Traxerity

Geta skrev: Många av personlighetsstörningarna ovan är inte så grava
att de kan kallas allvarliga.

Allvarlig psykisk störning är inte det samma som personlighetsstörning.
Det är en juridisk term som kan leda till tvångsvård.


Antisocial personlighetsstörning är den värsta av personlighetsstörningar. Dom är dom som begår mest brott typ mord,rån och sådant.
fast narcissister är värre i personkontakt eftersom dom bryter ner sin partner helt.
Mer
13 år 3 månader sedan #367893 av Saari
När jag fått LPT och överklagat har de också påstått att jag har en allvarlig psykisk störning. Bra att du får vård om det är vad du behöver, partyjunkie!
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 månader sedan #367935 av
Välj en bra advokat. Advokat Pelle Svensson är bra.
Mer
13 år 3 månader sedan #367949 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 3 månader sedan #367950 av Traxerity

matterik skrev:

Allvarlig psykisk störning är huvudsakligen psykotiska tillstånd med hallucinationer eller vanföreställningar men även depression med självmordsbenägenhet. Personer med personlighetsstörningar eller missbruk kan tillfälligt få psykotiska genombrott, vilket kan betraktas som en allvarlig psykisk störning och motivera psykiatrisk tvångsvård. Personlighetsstörningar klassas dock inte i sig som en allvarlig psykisk störning och en person med personlighetsstörning kan därför dömas till fängelse och inte rättspsykiatrisk vård.[1]


Jag har fått mina psykotiska tillstånd genom amfetamin medicin och depression. Så jag kan ändå inte betraktas som ett allvarligt fall.