Tvångs spruta

Mer
9 år 2 månader sedan #722332 av petrag
Svar från petrag i ämnet Tvångs spruta
Nu är min vän intagen på LPT. En läkare ordnad med handräckning av polis men med lite övertalning åkte han med frivilligt utan polis. På sjukhuset tog han även medicinen frivilligt vilket var förvånande men bra. Tack för alla goda råd. Och tack för en bra hemsida där man kan få info och utbildning om sjukdomen, och tips om vad man bör tänka på som anhörig.
Mer
9 år 2 månader sedan #722352 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tvångs spruta
Tack för att du hör av dig. Viktigt med feedback här! :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 månader sedan #722434 av Janis
Svar från Janis i ämnet Tvångs spruta
Jag är så utåtagerande och säger rakt ut vad jag tänker, blir provokativ, aggressiv (om jag känner mig djupt missförstådd) när jag är i ett skov. En del är så inåtvända och utåt sett lugna... De flesta förmodligen! Jag hamnar i klistret direkt :/
Mer
9 år 2 månader sedan #722452 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tvångs spruta
petrag,

Antagligen blir han kvar där en månad. Jag skulle ringt läkaren och tryckt på att han skall få depåinjektion för då kan han inte lika lätt avbryta medicineringen. Den nya depåinjektionen Abilify Maintena är bra och räcker i en månad.
Mer
9 år 1 vecka sedan #739375 av petrag
Svar från petrag i ämnet Tvångs spruta
Min vän har varit intagen på LPT i två månader nu. Han svarar bra på depåinjektion, mår mycket bättre och kommer snart att skrivas ut. Han har fortfarande ingen sjukdomsinsikt, kommer inte att fortsätta ta medicin, är inte hjälpsökande och kommer att skrivas ut till hemlöshet. Hela situationen känns minst sagt orolig och uppgiven. Vad kan jag som anhörig göra nu? Efter 10 års oro och 5 år med inläggningar på LPT börjat orken ta slut och jag börjar ge upp hoppet!
Mer
9 år 1 vecka sedan #739427 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tvångs spruta
Socialförvaltningen är skyldig att ge honom husrum någonstans. Jag kan tyvärr inte råda dig i detta med att han skrivs ut till hemlöshet, men tycker det är för jävligt! Om han tar depåinjektioner och han missar tiden för injektionen, så har ju vården koll på att han missat injektionen och kan därför hämta in honom för tvångsmedicinering om de anser att han behöver den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum