Tvångs spruta

Mer
8 år 11 månader sedan #739571 av Melun
Svar från Melun i ämnet Tvångs spruta
Man tvingade på mig en 5ml 200mg/ml injektion Cisordinol under en inläggning. Den bröt psykosen och jag sa att den hjälpte ju. Sedan dess har jag frivilligt tagit Cisordinolinjektioner för att slippa psykos. Det måste ju vara bra när man akut sätter in Cisordinol vid inläggning.
Mer
8 år 11 månader sedan #739573 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tvångs spruta
Det har jag också varit med om. Det är skönt, när psykosen bryts.
Mer
8 år 11 månader sedan #739576 av Melun
Svar från Melun i ämnet Tvångs spruta
Kanske Magnus skulle bli hjälpt om han lät dem ge honom en sån stor engångsdos av just Cisordinol?
Mer
8 år 11 månader sedan #739584 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tvångs spruta
Varför får man inte Zyprexa injecerat när man kommer in akut? Inte snabbverkande nog, kanske.
Mer
8 år 11 månader sedan #739778 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tvångs spruta
petrag,

För de som har missbruk och svår psykisk sjukdom finns ACT-team. Idealet för honom vore kanske gruppboende, där han fick vård via ACT-team. Sedan när han förbättrats eget boende. Han måste nog ha depåinjektioner, så han inte får utbrott. Gissar att de kommer när han avbryter medicineringen.

Sedan finns också:
Bostad först-modellen går ut på att erbjuda hemlösa personer med schizofreni eller liknande ett eget boende. Här ställs inga krav på att ge psykiatrisk behandling först eller att du varit nykter.

I stället får du själv berätta om dina behov och önskemål, och erbjuds sedan ett boende. Då kan en positiv utveckling komma igång, med den egna bostaden som startpunkt. Dessutom bör du få stöd av ett ACT-team i bostaden.

Har några länkar som du bör läsa:

www.battrepsykosvard.se/om-natio ... m-och-act/ " onclick="window.open(this.href);return false;