fiaskot

Mer
11 år 1 månad sedan #569521 av Inwatto
fiaskot skapades av Inwatto

Kluvjonte skrev: ...Jag ska ha ut skadestånd för kränkande behandling.

Låter intressant. Det finns fler än du som tycker psykiatrin är dålig på att informera om varför de gör som de gör. Om du försöker stämma dem, kommer de säkert att citera journalen, där de har skrivit diverse skit om dig. Om du inte är deprimerad, så kan jag rekommendera att du begär att få en kopia på den. Är du deppig, så är det inte läsning man blir mindre deppig av...

De har säkert motiverat din LPT-lapp med hur de uppfattar ditt beteende. Inte att du missat tre dagars praktik. Det kan inte vara det de går efter.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 1 månad sedan #569525 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet fiaskot
Kan tyvärr inte juridiken bakom varför LPT finns och hur den motiveras. De är väl meningen att de som kan vara en fara för sig själv och andra ska tvångsomhändertas så de inte orsakar skada. Håller helt med om att i ditt fall tog dem in dig innan du blev farlig, långt innan. De säger säkert om man frågar dem att de inte visste hur du mådde förrän du varit inlagd en tid. De kan nog svänga sig med ord så det blir svårt för dig att få rätt. Men, det är illa att du känner dig kränkt. Det har jag också känt, men aldrig försökt få pengar för det.

Har istället försökt anmäla dem för felbehandling. Det gick inget vidare. Socialstyrelsen håller nästan aldrig med och Patientnämnden tycker jag är ett skämt eller en skyddande brandvägg för läkarna, så de slipper engagera sig för mycket i patientklagomål.

Nu är det väl så att du slutade med antipsykotika på eget bevåg och blev inlagd när du uppvisade symptom på "övervarvning". De kommer att hävda att det var ditt eget fel att du blev inlagd 5 veckor. Tror jag. Skräpet som står i journaler och LPT-intyg är en svart version av verkligheten. Bara fel räknas, inte det som fungerar! Så illa är det i psykiatrin, tyvärr.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 1 månad sedan #569609 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet fiaskot
Det bästa är nog att lämna det hela bakom sig och inte bry sig om vad som har hänt. Om man bråkar och överklagar kan man framstå som sjuk i deras ögon och sakna sjukdomsinsikt och det tycker bara ännu mer att de har rätt. Innan polisen hämtade dig, så måste de väl ha ringt dig från psyket och föreslagit inläggning? Undrar hur de fick reda på att du var "sjuk"?
Mer
11 år 1 månad sedan #569776 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet fiaskot
Frågade de inte dig först om du kunde lägga in dig för om du inte gjorde det så skulle det bli tvång? Det finns en här som fick ÖPT och hon tyckte det var bra, eftersom hon blev utskriven och kunde vara hemma. Utan ÖPT hade LPT fortsatt.