MaxMin är tillbaka, och har något att bekänna...

Mer
10 år 9 månader sedan #597665 av Admin1
Seroquel är nog bättre för dig än Zyprexa, eftersom Seroquel har bättre antidepressiv effekt. Mot akut mani så är Zyprexa bättre än Seroquel. Ditt stora problem verkar vara depressionerna. Har du testat omega-3 som tillägg för det har ju kanske också viss antidepressiv effekt.
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #597769 av MaxMin
Hösten 2011 hade jag en djup depression och fick 13 elbehandlingar. Samtidigt började jag med Lamotrigin och har inte haft en renodlad depression sedan dess.
Mitt problem är att jag väldigt lätt åker upp i det blå numera. Är det inte hypomani, så är det mani som kan slå över i mixat skov. De mixade skoven kan se olika ut, ibland förekommer mest mani, andra gånger mest snabb tankeverksamhet och kan vara orklös. Gemensamt för alla varianter är att jag har ett depressivt sinne, men kan samtid ha tilltro till mig själv och mina goda egenskaper, men plågas av att jag inte kan använda dem och kan tycka att det är väldigt orättvist.

Att jag blir liggande ibland är för att jag skärmas av från verkligheten och är helt uppe i min egen lilla värld med att snabba tankar. Har väldigt svårt att koncentrera mig på något över huvud taget. Att det hypomana/maniska och psykotiska dominerar kan förklaras med att jag svarar bra på neuroleptika när detta händer. Jag snedtänder på alla antidepressiva, psykotisk på SSRI, Mirtazapin får jag katastroftankar som leder till tvångsmässigt beteende samt lättare hallucinationer. Voxra låg jag och sparkade med benen om nätterna och avbröt efter 3 dagar. Det är nog ingen läkare som vill skriva ut SNRI till mig, skulle jag tro, och jag vill absolut inte testa. Jag får hellre elstötar i huvudet.
Mer
10 år 9 månader sedan #597877 av Admin1
Snabba tankar låter som tankestörningen ökat tankeflöde och antipsykotika brukar ha effekt mot det. Jag har bara haft ökat tankeflöde en gång och det var i samband med min enda psykos.
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #597901 av MaxMin

Admin1 skrev: Snabba tankar låter som tankestörningen ökat tankeflöde och antipsykotika brukar ha effekt mot det. Jag har bara haft ökat tankeflöde en gång och det var i samband med min enda psykos.


Har du "bara" haft en psykos?
Vilken lyckost. ;)
Mer
10 år 9 månader sedan #597990 av Isa-Alise
Skönt att du mår bättre! :hjärta
Mer
10 år 9 månader sedan #598101 av Admin1
Ja, jag har bara haft en psykos, men det har också 25 % av de andra med schizofreni. MaxMin du gillar att skriva, så varför inte starta en sajt om självmordstankar vid bipolär och hur man försöker motverka dem. 20 % av de med bipolär dör i självmord så det är ett jätteproblem. Om du anlitar billigaste webbhotellet One.com så kostar det bara 300 kr per år.