sitter i karsudden nu

Mer
9 år 1 månad sedan #729656 av Geta
Svar från Geta i ämnet sitter i karsudden nu
killets käpphäst var tidigare att han skulle spara pengar, så att han blev rik. På Karsudden går det nog
att leva billigt.
Mer
9 år 1 månad sedan #729658 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet sitter i karsudden nu
På rättspsyk betalar man max 100 kr per dag i vårdavgift, men det kan vara gratis i vissa landsting också. För den summan får man vård, bostad och mat + annat gratis. På servicehus kostar hyran säkert 6000 kr per månad sedan tillkommer mat, vård och en del andra utgifter, som TV-licens. Det kan vara mer än 5000 kr per månad han tjänar. Dessutom är maten på rättspsyk säkert mycket bättre än på servicehuset.
Mer
9 år 1 månad sedan #729660 av sonan
Svar från sonan i ämnet sitter i karsudden nu
Tack för svaret, Admin1.
Mer
9 år 1 månad sedan #729662 av sonan
Svar från sonan i ämnet sitter i karsudden nu
Hur är dagarna där då, kilet? Hur ser en dag ut på ett ungefär om du vill och får möjlighet att skriva här igen?
Mer
9 år 1 månad sedan #729791 av killet
Svar från killet i ämnet sitter i karsudden nu
Hej det är bra i karsudden. Jag sparar lika mycket som om jag inte skulle sitta i rättspsyk. Får ca 10.000ke minus lite under 3000 för vårdavgiften och 1000kr för källarförrådet som jag har i Stockholm.

Det verkar inte som att jag kan bli så rik på mina bidrag. Eftersom jag inte kan få ersättning för den slarv som min tidigare godman gjort där jag förlorade 50-100.000kr.

Jag får sitta en timme om dagen framför datorn. Investeringar i guld vill inte mina godemän göra. Eftersom de tänker kortsiktigt. Vilket de har rätt i om de tänker kortsiktigt.
Mer
9 år 1 månad sedan #729877 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet sitter i karsudden nu
Om du har fickpengar på 1000 kr per månad, så kan du spara ändå 5000 kr per månad inte illa. Du har alltså bytt godman? Vad investerar din godman dina pengar i, eftersom bankonto ger inget just nu?