LPT

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #894085 av Fantasio
LPT skapades av Fantasio
Detta kanske har varit på tapeten förut, men jag kör på ändå. Hur många gånger har du tvångsvårdats?

Jag kan bara dra mig till minnes två gånger. Första gången jag sökte hjälp blev det tvångsvård, jag hade då haft planer på att ta mitt liv. Andra gången var jag inlagd och hade en röst som sa åt mig att stoppa på mig en kniv och gå till kommunhuset. Dagen därpå kom läkaren fram till mig och sa att han skulle göra "en konvertering". Det blev väktartransport till PIVA.

Jag har varit inlagd många gånger och vem vet, hade jag inte accepterat vård hade jag kanske blivit inlagd på tvång.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #894087 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT
Jag berättade om rösten för en skötare och denne skvallrade för läkaren.
Mer
7 år 4 månader sedan #894088 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet LPT
Jag har fått LPT en gång när jag lekte Polis på stan!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #894089 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT
Ja, det minns jag att du berättat om.
Mer
7 år 4 månader sedan #894093 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet LPT
Jag var manisk då och hade grandiosa vanföreställningar och frågade människor om legitimation på gatan och sade till en människa att hänga med upp till sjukhuset för blodprov och urinprov för att utesluta drogbruk! Det var civilsnuten som tog mig men jag var inte våldsam men visst jag förstod inte varför! Jag hade inte tagit min medicin under 2 månader! Direkt när jag började på medicinen igen försvann det psykotiska och blev utsläppt efter 2 dygn!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #894103 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT
Hur är det om man har självmordstankar? Blir man inlagd med tvång då? Själv har jag inga sådana tankar, jag bara undrar.