Hjälp med ett fördjupningsarbete i psykologi om schizofreni

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 2 månader sedan #424 av
Johan: Läs igen. Jag frågar om länkar till källor eller artiklar som behandlar dessa frågor, inte svar. Personligen tycker jag inte att det är särskilt svårt att hjälpa en medmänniska i nöd om det räcker med ett par länkar. Och vem har sagt att jag är lat?

Nu är jag iaf klar med arbetet, och de som vill beskåda det kan ladda ner det härifrån
Kom gärna med feedback o så, jag kommer svara på eventuella frågor och ta emot kritik (gärna objektiv sådan).

Tack ni som hjälpte mig med arbetet, ni vet vilka ni är!
Mer
20 år 2 månader sedan #425 av Admin1
Hej!

Det ser bra ut. Jag har läst arbetet nu. Jag har hittat ett halvdussin punkter, som jag har synpunkter på bl.a. 25-35 % återhämtar sig eller tillfrisknar i Sverige och 60 % förbättras vid 40-60 års åldern. Har du någon e-postadress att skicka synpunkterna till? .

Admin
  • Adam G
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 2 månader sedan #427 av Adam G
Admin1: Du kan skicka till <!-- e --><a href="mailto:grongi_@hotmail.com]grongi_@hotmail.com[/url]<!-- e -->
Tack för feedbacken!
Mer
20 år 2 månader sedan #428 av Admin1
Hej, Adam!

Jag har just e-postat synpunkterna till din adress. Det finns en engelsk bok "Surviving schizofrenia", som är väldigt populär i USA och ett standardverk om schizofreni. Skriven av en amerikansk psykiatriker.

Admin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 2 månader sedan #430 av
Mitt svar var egentligen inte riktat specifikt mot dig utan mer ett uttryck för att jag är trött på att ständigt konfronteras med folk som vill ha information på olika forum. Jag ägnar en stor del av min tid åt att granskas av läkare, psykologer, etc och har motvilligt deltagit i olika studier av mediciner. Därför är det viktigt för mig att någonstans få en oas där jag slipper bli granskad utan kan prata med likasinnade.

/Johan
Mer
20 år 2 månader sedan #431 av Admin1
Hej, Johan!

Här har det varit bara 2 gymnasister sedan september, så jag tycker inte det är så farligt. På Schizophrenia.com däremot så dyker det upp ganska ofta gymnasister i chatten och i diskussionsforumet för att intervjua och ställa frågor. De flesta där är ganska trötta på det. Jag funderar på att skapa en särskild avdelning i forumet med litteraturhänvisningar för specialarbeten o.dyl för att kunna ge snabbare service till gymnasisterna.

Admin