Jag/adhd?

Mer
8 år 8 månader sedan #770701 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet jag/adhd?
På norsk skiller man ganske klart mellom utviklingsforstyrrelse på den ene siden og psykisk utviklingshemming på den andre. Det er på langt nær det samme. Men stemmer at Asperger, CP etc. ikke er sykdommer, mens schizofrenier er det.
Mer
8 år 8 månader sedan #770705 av Geta
Svar från Geta i ämnet jag/adhd?
Aspergers syndrom och CP är medfött. Schizofreni utvecklas senare i livet.
Mer
8 år 8 månader sedan #770726 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet jag/adhd?
Jag säger inte att jag är utvecklingsstörd, jag är däremot störd i min utveckling. Detta då jag redan i tredje klass hörde mina klasskamraters ord i fråga om vad de tänkte i mitt eget huvud.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 8 månader sedan #770747 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet jag/adhd?
Det finns något som heter "Genomgripande störning i utvecklingen" som tangerar bla Asperger och ADHD, som ju är "genomgripandeutvecklingsstörningar" i fackspråk, jag försöker dock undvika begreppet då det ger folk i gemen fel associationer, alltså låg IQ, vilket ju i inte alls har med saken att göra. Aspergare har i snitt högre IQ än genomsnittspersonen, då låg IQ är en fingervisning snarare åt diagnosen (klassisk/Kanner) autism.
Mer
8 år 8 månader sedan #770748 av Geta
Svar från Geta i ämnet jag/adhd?
Jag försökte säga till en psykiater att jag var utvecklingsstörd. Det fick jag inte.
Mer
8 år 8 månader sedan #770749 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet jag/adhd?
Du är garanterat inte utveccklingsstörd (låg IQ) Geta! :)