Jag/adhd?

  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 8 månader sedan #770753 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet jag/adhd?
En ska som jag måste fråga om bipolär är, kan man ha rusande tankar i tidigare ålder än åren innan man insjuknar?
På högstadiet kunde jag knappt skriva en text då mina tankar rusande från en tanke till en annan, det fick jag till och med höra av lärarna. När jag tänker efter kanske alltid har haft det (även i idag).
Mer
8 år 8 månader sedan #770756 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet jag/adhd?
Vet inte, men tja, varför inte, borde vara möjligt! Annars koncentrationssvårigheter?
Mer
8 år 8 månader sedan #770759 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet jag/adhd?

Geta skrev: Aspergers syndrom och CP är medfött. Schizofreni utvecklas senare i livet.

CP kan oppstå før fødselen, under fødselen, eller i løpet av de tre første leveår. Fødselskomplikasjoner er meget viktige faktorer også ved psykiske lidelser senere i livet. Om psykologi spiller den rollen den ofte tilskrives for identitetsutviklingen er meget tvilsomt.
Mer
8 år 8 månader sedan #770761 av Geta
Svar från Geta i ämnet jag/adhd?
Är inte CP en yttre skada på fostret eller barnet?
Mer
8 år 8 månader sedan #770763 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jag/adhd?

gast skrev:

Sholem Aleixem skrev: ADHD, Aspergers och så vidare är inga riktiga sjukdomar utan snarare ett samlingsnamn för barn/ungdomar/vuxna med någon sorts utvecklingsstörning.



NPF är ingen utvecklingsstörning, det är en medfödd och nedärvd funktionsnedsättning. Förr i tiden kallades detta för Ordblindhet. (Dessvärre myyycket vanligt, mer än vad vi tror)

Det finnes også dyskalkuli, eller tallblindhet, som er det vanligste symptomet ved NLD. Non-Verbal Learning Disorder.
Mer
8 år 8 månader sedan #770769 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet jag/adhd?

Geta skrev: Är inte CP en yttre skada på fostret eller barnet?


Kan vara syrebrist också.