Ögonkontakt?

Mer
15 år 6 månader sedan #157944 av Räven
Svar från Räven i ämnet Ögonkontakt?
när vovven kommer o lägger nosen i knäet o tittar på mig så tittar jag rakt in i ögonen på han o klappar han på nosen....men en del hundar ser det som en utmaning om man tittar dom i ögonen
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #157946 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Ögonkontakt?
Jag flackar gärna med blicken, det går mellan näsan, munnen, ögonen och andra saker mellan mig och den jag pratar med.
Mer
15 år 6 månader sedan #157948 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ögonkontakt?

Räven skrev: när vovven kommer o lägger nosen i knäet o tittar på mig så tittar jag rakt in i ögonen på han o klappar han på nosen....men en del hundar ser det som en utmaning om man tittar dom i ögonen


Min hund var också gosig, det jag menade var en hund som inte känner en!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #157949 av Räven
Svar från Räven i ämnet Ögonkontakt?
Där har du helt rätt.....skulle alldrig våga glo en okänd hund i ögonen
Mer
15 år 6 månader sedan #157951 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ögonkontakt?
En gång fick jag ögonkontakt med ett rådjur som jag
råkade gå på i skogen. Vi var bara ett par meter ifrån
varandra.
Mer
15 år 6 månader sedan #157954 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Ögonkontakt?
En dag när jag var lite mer uppåt än vad man brukar vara, mötte jag en uteliggare på stan. Jag såg honom på långt håll och såg honom i ögonen när han kom närmare. "Vad stirrar du på din..." och så svor han så det osade. Sedan dess tittar jag i marken som folk när jag möter någon som kan vara känslig. I mitt bostadsområde däremot hälsar alla på varann vilket jag tycker man skulle göra även i centrum.

Fantasio skrev: Jag undrar vart ni tittar när ni samtalar med en människa. Vad jag har förstått så är det i ögonen man ska titta, men det gör inte jag.

Jag tittar på munnen, på det som rör sig. Ögonen kan ju som mest "flacka lite", medans munnen styrs av en mängd muskler.

Är jag autisktisk, som väljer att titta på munnen? Gör jag det av rädsla, eller av gammal vana?

Vore kul att veta hur ni gör.

På sistone har jag mer och mer börjat se den jag talar med i ögonen. Det var annars munnen som jag följde. Om det är autistiskt eller ej vet jag inte. Kan tycka det är lättare att hålla reda på vad jag ska säga om jag tittar på något annat än den jag talar med. Det kan bli för många intryck annars.

Prata inte med hat i munnen!