Ögonkontakt?

Mer
15 år 6 månader sedan #157930 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Ögonkontakt?
Jag tittar nog mest på munnen... om det inte är ett väldigt viktigt samtal då jag vill ha koll på hur samtalspartern reagerar... då möter jag blicken för att läsa av ögonen... de säger egentligen mer om vad personen tänker än vad munnen gör... det är i ögonen man kan se om personen ljuger eller har ovilja mot det som sägs... eller tänder (i ilska eller sexuellt) på det... och maktförhållanden syns i ögonen... men det är jobbigt att möta blicken... jag får anstränga mig för att klara det... därför blir det mest att jag tittar på munnen i avslappnade samtal...
Mer
15 år 6 månader sedan #157934 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Ögonkontakt?
Jag tittar på ansiktet i stort, ögonen + munnen...Det växlar. Jag tittar också ganska mkt på gester som personen gör med händerna t.ex.
En kille som jag känner (har schizofreni, men moving on....) tittar alltid åt sidan av mig, det gör han iofs med alla, men det bryr jag mig inte om. Endel blir irriterad, men jag tycker det är en världslig sak!!!
Mer
15 år 6 månader sedan #157935 av Räven
Svar från Räven i ämnet Ögonkontakt?
jag tittar inte alls....har blicken på nåt helt annat
Mer
15 år 6 månader sedan #157938 av Räven
Svar från Räven i ämnet Ögonkontakt?
hunden kan jag dock titta i ögonen 8O
känns inte alls konstigt
Mer
15 år 6 månader sedan #157942 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ögonkontakt?
När jag gick i skolan i min ungdom tittade jag alltid in i frökens ögon! Och den hon fokuserade blicken på, när hon undervisade hela klassen och alla satt och lyssnade på henne, var mina ögon!

Så fröken och jag hade definitivt rak ögonkontakt under de tre åren jag hade henne. Med henne var det vardag att se i ögonen.

Men har gjort den bekantskapen med varenda lärare jag haft!

Vek aldrig undan med blicken.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #157943 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ögonkontakt?

Räven skrev: hunden kan jag dock titta i ögonen 8O
känns inte alls konstigt


Hundar skall man inte titta i ögonen på! Detta för att de kan då bli aggressiva!
Likadant med en knarkare! De reagerar likadant som en hund!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum