Svekfulla vänner

Mer
11 år 11 månader sedan #482850 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svekfulla vänner
Det är nog viktigt att vara rädd om sina vänner för det är inte så lätt att skaffa nya och särskilt svårt är det ju äldre man blir. Kanske skall man undvika att träffa sina friska vänner de perioder då man mår sämre och är paranoid. Särskilt om man är misstänksam mot sina vänner bör man undvika dem tills man mår bättre. Det finns ju också de som skaffar sig nya vänner via RSMH, eftersom man med dem inte behöver dölja sitt dåliga mående och det är liksom accepterat av dem.
Mer
9 år 11 månader sedan #668568 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Svekfulla vänner

Har ni någonsin haft Svekfulla vänner i ert liv? Vänner som har fått er att må dåligt :( och tryckt ner er?


Det är en sak om man är som man som jag är att bli nedtryckt utav som jag var utrav män från första början. Men sen att bli nedtryckt utav kvinnor också - ja, då rör man en komet som kanske kommer i framtiden.

Mer
9 år 11 månader sedan #668571 av Geta
Svar från Geta i ämnet Svekfulla vänner
Det är en myt att alla är lika på RSMH. Vi mår dåligt på många olika sätt, som inte alltid förstås av andra.
Mer
9 år 11 månader sedan #668587 av LonleyMedusa
Svar från LonleyMedusa i ämnet Svekfulla vänner
Känner igen mig i det där. Har blivit sviken och sårad oändligt många gånger...
Det är bland annat därför jag väljer att inte ha några vänner i dagsläget.
Mer
9 år 11 månader sedan #668596 av Räven
Svar från Räven i ämnet Svekfulla vänner
Det heter ju att "hellre en dålig vän än ingen alls" men det håller jag inte med om....har inga vänner alls IRL och klarar mig bra på det...