Schamaner som schizofrena

Mer
10 år 8 månader sedan #605809 av Graatass
Svar från Graatass i ämnet Schamaner som schizofrena
På Medeltiden trodde man att jorden, planeten Tellus, var platt. Men trots att alla makthavare och auktoriteter ansåg att det var så beskaffat, så fortsatte planeten att envist fortsätta att vara rund som ett klot. Betänk detta; övertygelser, manipulationer, hjärntvättning, tortyr m m har inte den effekten som många idag tycks tro. Verkligheten förändras faktiskt inte av, att vi ritar om Kartan över den, aldrig så många gånger. Om man ständigt drabbas av Livet, så finns det bara en väg ut, och det är Döden.
Mer
10 år 8 månader sedan #605810 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schamaner som schizofrena
Sanningen är att de flesta med schizofreni inte mår bra hela tiden. Jag undrar hur många som räknar sig som schamaner?
Mer
10 år 8 månader sedan #605811 av Balder
Svar från Balder i ämnet Schamaner som schizofrena
Schaman. Nej.

Kristen. Ja.

Det kanske är samma sak för vissa människor?

Inte för mig och andra troende.

Kristus står emellan.
Mer
10 år 8 månader sedan #605812 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Schamaner som schizofrena
Motvilligt vill jag säga att jag känner mig andlig..... tankarna talar till mig och ger mig budskap om ditten och datten.,..... drömmarna talar till mig.....
Jag har andligheten i mig även om jag inte vill ha den...... jag vill vara ateist och tro på naturvetenskapen blott och bart och som det fantastiska i sig som det är. Andligheten kommer här och förvirrar med budskap om somt som inte går att förankra i sanning och verklighet.........
Mer
10 år 8 månader sedan #605820 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schamaner som schizofrena
Det går så klart att vända på det. :lol:
Mer
10 år 8 månader sedan #605826 av CountZer0
Svar från CountZer0 i ämnet Schamaner som schizofrena
Alla är själens Schamaner: Var tror du att en känsla börjar, i något fint och vackert?
Det gör den inte! Och för att stå ut i denna VERKLIGHET så måste vi rädda situationen
och ljuga 1000-tals gånger om dagen.