hur var eran barndom?

  • yoki
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #615596 av yoki
Svar från yoki i ämnet hur var eran barndom?
maria-w,

Vilken underbar uppväxt :hjärta
Mer
10 år 6 månader sedan #615598 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet hur var eran barndom?
Ja jag är så tacksam för den :hjärta
Mer
10 år 6 månader sedan #615599 av Eos
Svar från Eos i ämnet hur var eran barndom?
Underbart! <3
Mer
10 år 6 månader sedan #615606 av Geta
Svar från Geta i ämnet hur var eran barndom?
När jag tänker efter var det barn i min klass som var mobbade. Det var inte så idylliskt egentligen.
Det kunde vara någon som var överviktig eller hade för röda kinder.
Mer
10 år 6 månader sedan #615639 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet hur var eran barndom?
Maria :hjärta Också min mor var en matmamma, som också syltade och saftade, frös in frukt och både sydde, stickade, virkade och vävde. Alkohol förekom knappast.

Jag hade en bra barndom, växte upp i trygg miljö med 3 syskon och bägge mina föräldrar i en villa som farsan själv byggt. Mor min var hemmafru tills jag var i 10 års åldern då hon ville ut och jobba för att tjäna egna pengar. De grälade om det och min far sade, men tjänar då inte jag tillräckligt? men min mor svarade att hon ville komma hemifrån och se folk. Det blev så och hon jobbade då som expedit på ett konditori och som hon sade om byggubbarna som kom dit att de uppskattade hennes smörgåsar, men det är inget konstigt för att min far var murare och brorsan var snickare och hon var van vid att göra rejäla arbetarmackor.

Dock var det lite granna psykiskt då min far var paranoid och även hörde en röst som från det att den uppträdde hos honom vid 42 års ålder aldrig lämnade honom under hela hans liv. Det talade han om för mig, först sedan jag talat om för honom att jag hörde röster och såg syner. Han hade även fått se en syn vid tillfället när han hörde rösten första gången.

Så, jag brukar säga att jag har en väl utbildad Schizofreni, suck!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 6 månader sedan #615640 av björk
Svar från björk i ämnet hur var eran barndom?
Min pappa ger mat till ett dock skåp och plingar 3 gånger i en gång gång truma...
Var dag och ibland tar ett nafs av spillrorna själv. Fast han hävdar själv att
han är lite emot det... Rätt rå typ känslokall...