Vad har ni för ursprung?

Mer
9 år 4 månader sedan #708222 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Vad har ni för ursprung?
Jag har en känd person i släkten; Jenny Lindh..-Hon levde 1820-1887...
Mer
9 år 4 månader sedan #708242 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Vad har ni för ursprung?
Min Mor var hel Vallon. Så då blir jag en halva...Sedan är min Far ganska så Svensk med en liten skvätt Norskt och Finskt i sig. Men jag kallar mig alltid för halv Arab. Tycker kulturen spelar så stor roll i ens liv så själva blodet försvinner som oftast. Jag får ofta höra att jag inte ser Svensk ut...
Mer
9 år 4 månader sedan #708253 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vad har ni för ursprung?
-
Mer
9 år 4 månader sedan #708258 av Janis
Svar från Janis i ämnet Vad har ni för ursprung?
Jag undrar jag... Mina föräldrar kommer från Finland. Jag tycker vi ser lite slaviska ut på mammas sida, men det kanske även bara är finskt! Heiti är ett taget namn. Det var en svensk som flyttade till Finland, tror jag och det fanns ingen annan med det efternamnet. Någon iaf. ur pappas släkt, när man går tillbaka, kommer ursprungligen från Sverige!
Mer
9 år 4 månader sedan #708263 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad har ni för ursprung?
Vi är ursprungligen alla invandrade hit, när inlandsisen drog sig tillbaka.
Mer
9 år 4 månader sedan #708264 av björk
Svar från björk i ämnet Vad har ni för ursprung?
vid middags bordet sitter min bror med bägge vid armbågarna vid bordet. På höger
långsida. Och exponerar sitt stereotypa beteende. Massor av skrämsel proppaganda
som ej tåls att säga emot. Ha lägger i gasen i botten på emfasen som han anfaller
fast ändå inte. Sen höter han med orden fast han vet såklart inte dyft om någonting.
Han bara spelar ut sitt dag högtidliga bajs korvs snack. Tex sångaren i iron maiden eller där
är de kristna. Och att han e jude. Han har alltid tett sej till manhaftiga vänner.
Han hade ett kvinnoförhållande med en kvinna som hette Lisbeth. Jag och min pappa
gick tillsammans ner till stranden då gick vi tillmötes henne. Ja ni fattar va ja menar.
Då yppade hon e han normal den mannen. Är han inte lite [color=#FF0000:8pm9q7oq]konstig[/color:8pm9q7oq].


:hjärta