Fortkörningsböter

Mer
7 år 8 månader sedan #860847 av Melun
Svar från Melun i ämnet Fortkörningsböter
Det tror jag också. Fortkörning är inget brott utan en förseelse.
Mer
7 år 8 månader sedan #860867 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fortkörningsböter

Richard skrev: En gång var jag i Norge när min pappa bodde där, det var på vintern o det var ganska kallt. Min bil stod orörd ca 2 veckor, eftersom vi åkte i pappas bil när vi skulle nånstans. När när det var dags att köra hem till Skåne, så startar inte skiten. Det var inte batteriet, då hade hade jag kunnat använt startkablar, eftersom startmotorn gick runt, jag o min pappas frus dotters man höll på några timmar o kollade tändstift o liknande som man kan göra själv, men nä...

Jag blev ledsen, o pappa fick köra mig till Göteborg, för att sen ta tåget hem. Sen när det blev varmare så startade den o när de ändå skulle ner så körde de hem min bil också. Jävla skitbil var det! :evil:


Du hade inte tillgång till motorvärmare? Bilen startar lättare om man har motorvärmare. Kan berätta efter psykosen, så var jag sjukskriven ett tag. Jag kom på att jag skulle meka med bilen och ställa in tändningen. Ett tändstift satt benhårt fast och jag fick inte loss det. När jag kom hem sade en röst att jag skulle slå på motorvärmaren ett par timmar och sedan lossa tändstiftet. Det rådet funkade alldeles utmärkt.
Mer
7 år 8 månader sedan #860993 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Fortkörningsböter
Har det gått så många år är du väl struken från registret?

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 8 månader sedan #861218 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Fortkörningsböter
Nu vet jag inte hur din trafikförseelse såg ut, men mildare brott tror jag försvinner från registret efter 5 år. Är du nyfiken kan du skicka efter hos polisen.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 8 månader sedan #861220 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Fortkörningsböter
Jag skulle vilja begära ut min journal från Säpo och häpna över vad som står i den. Är det brottsligt att vara dissident?
Mer
7 år 8 månader sedan #861282 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fortkörningsböter
SÄPO har ingen info om dig. Meningslöst att begära utdrag.