Jag slängde ut TV:n!

Mer
7 år 7 månader sedan #858890 av vespire
Ärligt. Nu har vi ingen TV hemma. Så skönt. Reklamen brukade reta gallfeber på både mig och killen, så den fick fara och flyga. Vi hade den "senaste modellen", så vi blev några tusenlappar rikare när dom kom och hämtade den. Dessutom slipper vi nu TV-licensen! Svtplay går varm på vår dator just nu. Vi slipper all mördande reklam. :klappa

Alla blir förvånade när jag berättar att vi har gjort oss av med TV:n. Det är nog många som har TV bara för att man "ska" ha det. Hjärntvätt.

Hur är det för er, har ni TV?
Mer
7 år 7 månader sedan #858894 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Ja, jag har en tjock-TV. Brukar inte se på kanalerna, där det är reklam.
För mig är TV:n ett sällskap. Är glad att många program har kommit
tillbaka, nu när det är höst.
Mer
7 år 7 månader sedan #858897 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Jag har inte TV, men TV-kort i datorn så jag kan se "frikanalerna": SVT1, SVT2, TV4 och TV6. Ser ofta på YouTube numera, men där är det störande reklam också, tyvärr. Har inte saknat att ha en stor skärm att se reklamen på, avbrutet av lite program, då och då :)

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 7 månader sedan #858900 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Jag har teve, trots att media är mina motståndare. Titar mycket på bbc world news, jag tycker dem är ärligare än svt:s nyheter, som jag hänger med i för att kunna ta reda på i vilket sammanhang mitt liv under dagen har figurerat i. Det är ända anledningen, tittar nästan inte på andra program. Försökte sluta se på teve i mitten på åttio-talet men det var svårt.

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 7 månader sedan #858902 av björk
Svar från björk i ämnet Jag slängde ut TV:n!
[url:2zg2vcz9]https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/digital-tv/digital-tv-mottagare-for-datorn/pctv-triplestick-dvb-t2-tv-mottagare-till-dator-p92298[/url:2zg2vcz9] "lide häftigt att ha en sådan"





:väggen :väggen :väggen :väggen :väggen :klappa
Mer
7 år 7 månader sedan #858903 av björk
Svar från björk i ämnet Jag slängde ut TV:n!
:idea: :P



:väggen :väggen :väggen :väggen :väggen :väggen :väggen :klappa :klappa :klappa