Jag slängde ut TV:n!

Mer
7 år 8 månader sedan #859083 av mopa
Svar från mopa i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Jag skulle sakna tv. Tittar mycke, både på dagen o kväll.
Mer
7 år 8 månader sedan #859084 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Jag skulle sakna TV mycket om jag slängde ut den. Har inte så många vänner
som Isa-Alise. Förstår att man inte behöver TV med så många vänner. En
kristen bekant försökte förbjuda mig att se på TV. Endast Kanal-10 var tillåtet.
Det är så mycket moraliserande, när det gäller TV.
Mer
7 år 8 månader sedan #859088 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Har Ni inte sett reklamen under en period på 1990-talet?

Reklamen:

"Koppla ur Tv:n och koppla in hjärnan!"
Mer
7 år 8 månader sedan #859090 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Jag slängde ut TV:n!

Nissegossen skrev: Vill säga att när domen kommit det kan du kika på, så fick jag licenspengarna tillbaka som jag betalt för datorn.
www.aftonbladet.se/minekonomi/article19048976.ab
www.voodoofilm.org/artikel/slippa-betala-tvlicens


Vad bra!
Mer
7 år 8 månader sedan #859091 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Isa-Alise
Svenska filmer som inte längre går på bio, kan du se på youtube, det är bara att se youtube och exv skriva sällskapsresan eller vad du vill kan du se hela svenska filmer gratis. Hade en uppe här hon sitter numera i rullstol, den gången fick hon hjälp att ta sig upp,ville inte ha hjälpen och tog sig själv upp steg för steg genom att ta stöd mot väggen. Hon bor i stan, men det var länge sedan jag hörde av henne, men den gången fick hon sova över hos mig för det hade blivit sent när vi sett på filmen hon skrattade gott och hjärtligt och enligt henne var det länge sedan hon hade så roligt.

Jag hjälpte henne, genom att söka på en dator på blocket och hittade en som var lämplig i hennes närområde, så hon kunde gå dit och kolla den. Jag hjälpte henne med att skriva ett köpekontrakt och hon köpte den och om hon inte köpt en ny, så har hon kvar den. Hon hade en dator som då var äldre än min första dator och jag fick den, men hade ingen nytta av den och eftersom den hade datorhögtalare med tillhörande förstärkare, gav jag henne det tillbaka och satte dem till hennes nya dator och det blev hon glad för. ¨

Först gick hon på kryckor och sedan rollator och nu eftersom hon föll i en trappa på en Finlandsbåt är hon stelopererad i bägge benen och sitter i rullstol. Hennes pappa, sade när hon blev mobbad i skolan för att hon har varit handikappad sedan födseln, jag skall lära dig boxas och om någon går på dig, slå tillbaka.

Hon gav sin värste motståndare ett slag, det räckte, sedan blev hon aldrig mobbad mera.

Hon är klipsk så det räcker till och väldigt ekonomisk om vi säger så. Jag har stått vid hennes gasspis och lagat både rätter med kött, numera endast vegetarisk mat och vi har ätit och sedan har jag diskat. Jag har även köpt mat ibland och då själv betalat för den. Samt, att det har egentligen inte varit så, men jag glömde det hos henne, det var något vin och hon tackade och sade det var gott... :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #859092 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Helt OK! MsTibbs

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum