En Städlogga

Mer
5 år 7 månader sedan #1095021 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En Städlogga
Förresten får du städhjälp av hemtjänsten, Nissegossen? Min pappa får en timme varannan vecka och det räknas in i hemtjänstkostnaden, som verkar ha maxtaxa. Min pappa betalar 2000 kr/mån för 5 besök per dag, städning och tvätt av kläder.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095028 av memphis
Svar från memphis i ämnet En Städlogga
Om jag inte missminner mig så var/är NG väldigt noga med att hemtjänsten skulle ha trasor och städutrustning som han skaffade för deras besök. Så det verkar som omhemtjänsten svikit sitt uppdrag.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095050 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet En Städlogga
Igår kom jag på ett bra sätt att få hela lägenheten dammsugad i ett kör utan att jag behöver vila efter två minuter eller sätter mig vid datorn å bli tankesprid. Jag tog bort munstycket å även röret å dammsuga hela lägenheten endast med slangen. Då fick jag även motion, känns som det är ett mer ordentligt sätt å passar min hjärna bättre än med rör å ett munstycke.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 7 månader sedan #1095052 av Miika
Svar från Miika i ämnet En Städlogga
Jag brukar städa under tiden jag har tvättstugan
Mer
5 år 6 månader sedan #1095343 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En Städlogga
Hemtjänsten kan alltså också tvätta åt en. Sedan han man också få portionsmat via den, men den får man betala för 50 kr drygt per portion.
Mer
5 år 6 månader sedan #1097152 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet En Städlogga
Jag måste skriva upp nu vad jag ska göra.

Jag börjar vid 6 tiden.

- Disk
- Skura golv
- Gå bort med prylar till förrådet
- dammtorka på många ställen
- toan!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln