En Städlogga

Mer
5 år 7 månader sedan #1091508 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet En Städlogga
Jag tror den bara behöver smörjas. Den hoppar inte helt av utan fastnar i kugghjulen o hoppar til medan jag cyklar.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 7 månader sedan #1091555 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En Städlogga
Det kanske räcker med smörjning då.
Mer
5 år 7 månader sedan #1094588 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet En Städlogga
Tänker dra igång ett stort städprojekt nu. Men shiit vad svårt jag har att komma igång.

Det enda som fungerar för mig är då jag skrivit här i loggan.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 7 månader sedan #1094591 av Geta
Svar från Geta i ämnet En Städlogga
Solen står lågt nu. Allt mitt damm syns.
Mer
5 år 7 månader sedan #1094659 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet En Städlogga
Ja, jag har jättemycket damm vid ingången till köket. Å det blev inget städ igår. Jag skulle dra igång men jag kände mig på tok för trött. Så jag hoppade i säng strax efter 19. Men det passar bättre nu då jag fått sova.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1094668 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En Städlogga
Det är mycket enkelt att lägga på kedjan på utväxlade cyklar, mycket enkelt om du gör rätt, men ha en trasa i fickan för att torka bort oljan, eller bättre som jag har våtservetter på fickan

På en 18 växlad cykel hoppar i bland kedjan av, men eftersom de inte har fotbroms gör det inget pga att man har då en broms på styret det är ingen säkerhets miss om du tappar av kedjan som det är med en cykel med enbart fotbroms. Med fotbroms och en backe ta av cykeln från vägen och vänd mot färdriktningen om kedjan hoppar av annars kan det lätt bli farligt. En mardröm i närheten är Sotenäsbacken i Partille brant så det förslår idag skulle jag aldrig sitta på en cykel för att cykla ned. nederst i den backen går en väg på tvärs med trafikerad gata och på andra sidan den ligger ett hus. Du måste av den gatan i värsta fall lägg dig ned och kana på gatan precis som en motorcyklist

www.partilletidning.se/2014/06/trafikfara-i-sotenasbacken/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Nissegossen.