Gollum...?

Mer
17 år 6 månader sedan #49998 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Gollum...?
Gollum är besatt av ringen... "my precious".... det liknar kanske mer en narkomans begär efter drogen än schizofreni... eller så liknar det annat missbruk... tex spelmissbruk..
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50000 av
Svar från i ämnet Gollum...?
Eller kanske är vi som har schizofreni mest lik Frodo när han tar på sig ringen och försvinner in i en annan värld? När jag var sjuk kunde jag leva mig in i sagans och religionens värld på ett sätt som jag inte kan idag. Jag saknar det faktiskt en hel del. När jag var ute och gick i skogen kunde jag till exempel få för mig att jag var i Loth-lorien och att det bodde små alver under stenarna.
Mer
17 år 6 månader sedan #50005 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Gollum...?

Isa-Alise skrev: Gollum är besatt av ringen... "my precious".... det liknar kanske mer en narkomans begär efter drogen än schizofreni... eller så liknar det annat missbruk... tex spelmissbruk..


En narkoman sitter väl knappast o argumenterar med sin spegelbild i vattnet om att ha ihjäl någon?

Det jag menar är hans sätt att argumentera mott sitt eget andra jag... det är där jag får liknelsen schizofreni ifrån....
  • Björn
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50017 av Björn
Svar från Björn i ämnet Gollum...?
Ni har poäng där...

Men när jag såg Cable Guy m ja, vad heter han nu... den där jobbige skådespelaren...

Jag tänkte att han måste vara manisk.

Han är så jobbig, så intensiv...


"Who is it?"


"Caaaaaaable GUY"!!!



DEn filmen är inte ens rolig, långt mindre än King Pin och Dum Dummare.


Det är synd om honom faktiskt...
Mer
17 år 6 månader sedan #50024 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Gollum...?
Q.L,

Narkomaner står för betydligt fler våldsbrott än schizofrena... men visst, du har en poäng...
Mer
17 år 6 månader sedan #50055 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Gollum...?
Björn,

Jim carrey?