Börja odla igen

Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1241837 av Richard
Jag ska upp till ÖoB på fredag, jag har tänkt att köpa;

3 st Balkonglådor, 49 kr st - www.öob.se/tradgard/odla-plantera/krukor.../balkonglada-3003335
2 st Blomjord, 59 kr st - www.öob.se/tradgard/odla-plantera/jord-g...lomjord-odla-3003355
1 st Miniväxthus, 39 kr - www.öob.se/tradgard/odla-plantera/forkul.../minivaxthus-3003281
1 st Planteringsspade, 10 kr - www.öob.se/tradgard/odla-plantera/odling...teringsspade-5002440

Så kollar jag på www.impecta.se/ för festliga frön att odla in balkongen med! Man behöver inte köpa ricinbönor (som man inte får utvinna gift ur), de verkar svåra att odla. Men det ska givetvis vara lite spännande växter, t.ex. Belladonna, Stormhatt, Bolmört eller Fingerborgsblomma. Men det viktigaste är att de täcker balkongen. Kanske jag behöver 4 st balkonglådor... Men det ska bli skoj att komma igång med lite odling igen!

Jag har odlat förr, bl.a. kaktusar (ej meskalin) och Opiumvallmo, men det vissnade innan de var klara. Nu ska jag vara noggrannare med temperatur, gödning, bevattning o sånt. Man får odla Opiumvallmo och Peyotekaktus, dock ej använda dom, men man får inte odla Hampa eller Psilocybinsvampar.

Men jag tänker inte odla droger, bara intressanta växter för att ge skydd från insyn på min balkong!

Kattgräs åt katterna inomhus också så klart!
Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Richard.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241863 av memphis
Svar från memphis i ämnet Börja odla igen
Jag har 3 st Maja-frön i mitt smyckeskrin. Men jag har ingen möjlighet att odla dem. Min mamma skulle nog ringa polisen om jag hade maja-plantor inomhus. På balkongen kan jag ju av naturliga skäl inte ha dem heller.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241870 av Richard
Svar från Richard i ämnet Börja odla igen
Nä, de är inte riktigt lagliga att odla, även industrihampa utan THC är av nån anledning också olagligt att odla. Men det är tillåtet, ha frön.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241880 av Geta
Svar från Geta i ämnet Börja odla igen
Min farmor odlade vallmo. De fröade av sig och kom tillbaka år efter år.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241900 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Börja odla igen
Köpte en burk Majafrön i Amsterdam. Hade jag bott på landet hade jag kanske sätt dem.

/Dave
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241923 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Börja odla igen
Cannabis frö finns det i Oskars fröblandning

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻