Börja odla igen

Mer
3 år 11 månader sedan #1254058 av Geta
Svar från Geta i ämnet Börja odla igen
Efter en vinter hade min mamma solrosfrön/fågelfrön över. Hon sådde alla och fick massor av solrosor. Har sett fält med solrosor i Rumänien. Som godis på cirkus såldes solrosfrön i pappersstrutar gjorda av blad från skrivböcker.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254060 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Börja odla igen
Farfar hade gröna fingrar, satte en del frön i barndomen med hjälp.

/Dave
Mer
3 år 11 månader sedan #1254061 av memphis
Svar från memphis i ämnet Börja odla igen
Förr i tiden var det hampa i fågelblandningar, och man kunde se cannabisens karakteristiska lövverk vaja under fågelbordet. Men jag tror att det är borta nu. Fåglarna får klara sig utan hampa.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254068 av Richard
Svar från Richard i ämnet Börja odla igen
Ska kolla in lampor nu, tack för tipset, memphis!
Mer
3 år 11 månader sedan #1254089 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Börja odla igen
Köp inte vad som helst på tradera. Jag köper samlade saker och nån billig pryl ibland.

Fyndiq är ett alternativ.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1254098 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Börja odla igen
En hink med jord, ta en sättpotatis, en potatis som har bra "ögon" sätter du mitt i hinken, vattna, akta för nattkyla, du kan med fördel ha den på balkongen, nu får du knappast potatis till midsommar, men det blir senare, glöm inte kupa potatisen, dvs du lägger från hinken upp mera jord på potatisen.

De nypotatis du ser kupa jord över annars blir de gröna, det är gift i det gröna du skall aldrig äta gröna potatis, lycka till, det blir en god middag för några stycken. Vi har möjlighet till att få en pallkrage på Boulebanan, de äldre spelade där, de är nu borta, ingen spelar boule mer En vattenkran vid huset tror jag finns.

Ansvarig miljövärd det är han som är chef på gården och säger till vad de anställda på sommarlovet skall göra. Han jobbar själv hela året. Ett år hade han citronträd, över en natt, inte en citron kvar. Han tog in dem under vintern, men vi som bor här fick inte smakat.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Nissegossen.