Används vårt DNA i brottsutredningar?

Mer
3 år 11 månader sedan #1259679 av Geta
Det har slagit mig nu, när dubbelmördaren i Linköping 2004 har gripits med släktforskningsteknik.
Vi är många med diagnosen schizofreni som har fått lämna vårt DNA i Broad-studien vid Karolinska
sjukhuset.
Mer
3 år 11 månader sedan #1259694 av zoegas
Det finns DNA databas på alla. De tas när man är nyfödd. Han som mörda Anna Lind åkte dit på det.

sv.wikipedia.org/wiki/PKU-registret

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 11 månader sedan #1259695 av Geta
Nu har han i Linköping erkänt dubbelmorden.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1259699 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Används vårt DNA i brottsutredningar?
Här är en länk till er alla

www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/en-gri...-BB15e6QH?li=BBqxCu3


Det här fallet berörde många.
Mer
3 år 11 månader sedan #1259701 av Richard
Mitt prov finns kvar i PKU-registret, man kan begära att det förstörs. Men varför bry sig om det... När jag ändå tycker att min släktforskning är viktigare än att Säpo orkar bry sig om mitt DNA... Man kan välja på släktforskningssidor om ens DNA ska vara sökbart för polisen, men jag tror det kvittar. Inget hindrar ju en enskild polisman att "släktforska" på sin fritid... :vissel

För övrigt är jag väldigt glad att de har fast honom i Linköping nu. Jag minns att den dagen det hände var jag hos min psykolog, o det var när jag "var ond", bl.a. efter att ha förlorat jobbet. Min psykolog frågade; -Skulle du kunna göra nått sånt här? Minns inte vad jag svarade exakt, men sa ändå; -Inte mot ett barn i.a.f...

Ska bli intressant att se om mannen har nån psykisk sjukdom!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1259715 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Används vårt DNA i brottsutredningar?
Jag tror inte på att det finns ett data DNA bas, inget DNA prov togs på min son, det är ju i kontakt med polis vid utredningar som man brukar ta DNA prov.