Kommer wilmas mördare sitta i fängelse livet ut?

Mer
3 år 9 månader sedan #1269646 av Lejonhjärta
Ja, alltså det är inte mer än rätt - den här domen alltså. Mördare är mördare, oavsett.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1269647 av Pimed

Cosmos skrev: "Tänk dig för innan du anklagar...." ***censur*** Det var soldater från muslimska länder, Irak bl a, som samarbetade med Hitlers arméer under WW2. Låt oss inte heller glömma att araber hatar judar och vill utrota dem från jordens yta. Så deras ställningstagande bör inte ha varit svårt att göra. Muslimer, naturligtvis inte alla, hyser ett hat mot judarna som t o m är främmande för nazister.

***censur***


Ett sista försök att du ska fatta. Geta påstod och anklagade oss för att tycka synd om Wilmas mördare. Då alltså svara jag på detta och sa att hon ska vara försiktig att komma med så grova anklagalser.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269675 av MsTibbs
Grejen med skadestånd är vill den kriminella inte betala, så är det skattebetalarna s pengar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1269735 av Cosmos
Vad då inte fatta? Jag har inte skrivit en rad om detta tidigare i tråden. Trodde faktiskt Pimeds kommentar gällde nazister kontra muslimer. Fel av mig.

Som jag förstod det syftade Geta på den slappa attityden hos rättssystem, svenska myndigheter, kriminalvård och så media som kanske bär den största skulden till överslätning av t ex att pojkars brottslighet betecknas som bus och streck när de sticker bilar och skolor i brand. De lever ju i så taskiga miljöer och förhållanden, i utsatthet och utanförskap och blir då frustrerade och måste avreagera sig.

Anna Linds mördare blev ju behandlad med silkesvantarna på och det berättades hur den stackars pojken hade haft det tidigare i livet. Det finns hundratals exempel på hur slapp och förlåtande samhället kan vara även när det handlar om det grövsta av brott.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269737 av Geta
Problemet är att intresset för brottsoffer är lika med noll i Sverige däremot.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269739 av IngeF
Horekunder fordømmes nok mer enn mordere i dagens Sverige, verdens mest feminiserte land.