Är invandrare överrepresenterade i brott för våldtäkter?

Mer
3 år 8 månader sedan #1277524 av Cosmos

Geta skrev: Breivik var skitförbannad på Mona Sahlin som gick omkring i slöja.


Vem minns inte hijabupproret efter det att en muslimsk kvinna hade fått slöjan avriven? Det var ett lämmeltåg med kvinnor som Gudrun Schyman, Alexandra Pascalidou och Veronica Malm som "i solidaritet" gick en marsch iförda hijabs. Några dagar efteråt läste jag i (minns ingen) om detta fenomen och artikelförfattaren frågade sig: Vad är det med svenskorna? Det måste finnas en diagnos för detta? Kanske ni minns när regeringen var på besök i Iran och kvinnorna tog på+ sig sjok och hijab för att "visa respekt". Och detta med vår första feministiska regering. (Var god skölj).
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1277531 av Pimed

Cosmos skrev: Pimed:

Men snälla nån! Var det inte politik det hela handlade om? Eller har du blivit inkontinent efter allt pissande? Helt plötsligt låter du som en sverigedemokrat så ajöss med den vänsterliberala, granskande och kritiska synen på verkligheten. Nu handlar allt om öga mot öga, tand för tand.

Pimeds syn på kvinnor bidrar knappast med något konstruktivt. Han spelar bara en roll för att få kvinnor att tro på honom.

Jag är så långt borta ifrån SD och vänstern som du inte anar. Du fattar absolut ingenting och kommer aldrig nånsin begripa ett skit. Att du har en masterexamen i psykologi. Måste vara ett riktigt jävla skämt. Vilken som helst en femåring har fler kunskaper inom området. Men ibland jag gillar dig ändå. För du har haft väldigt jobbigt och väldigt tufft! Varit utsatt för sexuella övergrepp av sin egen pappa. Om jag inte minns fel? Och 2006 varit nära till självmord. Idag OCD som har berövat din frihet. Sedan några till andra sexuella övergrepp. Du har alla mina sympatier. Och det gör det inte lättare att du har skadat din egen hjärna med alkohol så du har blivit bortkopplad. Vilket händer när någon är alkoholist så det blir svårt att ha koll och hänga med. Så du har verkligen alla mina sympatier trots att du hatar mej. Jag har oxå haft det väldigt tufft där tex jag har blivit utsatt för sexuellt våld. Som förstörde min barndom. Hos min dagmamma.

Jättestor kram på dig.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1277538 av IngeF

Cosmos skrev:

Geta skrev: Breivik var skitförbannad på Mona Sahlin som gick omkring i slöja.


Vem minns inte hijabupproret efter det att en muslimsk kvinna hade fått slöjan avriven? Det var ett lämmeltåg med kvinnor som Gudrun Schyman, Alexandra Pascalidou och Veronica Malm som "i solidaritet" gick en marsch iförda hijabs. Några dagar efteråt läste jag i (minns ingen) om detta fenomen och artikelförfattaren frågade sig: Vad är det med svenskorna? Det måste finnas en diagnos för detta? Kanske ni minns när regeringen var på besök i Iran och kvinnorna tog på+ sig sjok och hijab för att "visa respekt". Och detta med vår första feministiska regering. (Var god skölj).

Ja, Cosmos. Det finnes en diagnose for svenskesyken. Den psykiatriske termen er xenofili. Å elske det fremmede mer enn sitt eget. Den humanitære stormakten er sykelig ambivalent. Den er best i verden, men er samtidig marinert i selvhat og selvforakt.
Mer
3 år 8 månader sedan #1277539 av memphis
Hahaha! Du är rolig IngeF! :)
Mer
3 år 8 månader sedan #1277542 av IngeF
Det er egentlig nesten for alvorlig til å le av. Og xenofili er en betegnelse som er i bruk.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1277548 av Pimed
Xenofili gäller nog även för oss som känner en stark dragning att resa utomlands och upptäcka nya kulturer och platser. Vilket är helt fantastiskt. Hade jag inte varit psykisk sjuk hade jag skaffat jobb i utlandet och flyttat utomlands. Men nu kan man inte det. Dessutom räcker inte sjukersättning långt. Man får juh inte behålla bostadstillägg om man flyttar till ett land inom EU. Sedan om man flyttar utanför EU vilket jag skulle göra om jag fick chansen. Får man inte behålla över huvud taget nåt av ersättning från FK. Senaste gången jag var i utlandet blev jag bjuden. Jag var i Bulgarien. Det var så jävla fint där. Det som är slående är när jag åkt till utlandet hur mycket likheter det finns med oss svenskar och vårt avlånga land. Vi har så mycket gemensamt. Sedan finns det fula som tex styret på ett land som är diktatur. Men folket där är vi lika. Dom som tror på vad som är gott och rätt trots diktaturen som dom lever i. Bara för ett land är diktatur betyder det inte att det finns oskyldiga människor där som slås mot det. Finns mycket i västvärlden som är fel och fult. Men det finns dom som vet vad som är gott och rätt.

Vi som tror på gott och rätt finns överallt oavsett vilket land än vi kommer från. Det har jag sett med egna ögon.