När är det okay att någon gör abort?

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1309147 av Pimed
Analysera fritt!
Geta tycker att abort inte är okay inte ens om vederbörande ha blivit våldtagen och gravid på toppen av detta.
Vad tycker ni andra?
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Pimed.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 4 månader sedan #1309152 av Jocke
Om det inte känns rätt att skaffa barn, speciellt om partnern är odygdig, så ska det vara okej med abort. Men man kan ha en sjukdom också som gör det svårt att ha barn! Men barn är ju speciella, det kanske inte alla kvinnor förstår och även män kan ha svårt med situationen!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1309157 av Nissegossen
Svår fråga jag stått inför och kvinnan berättade i ett brev att hon var med barn och hon och jag hade en relation med varandra, dock var inte jag den som var fadern. Det var en flicka från Finland och studerade svenska och nordiska språk samt Engelska. Hon studerade på Lärarhögskolan i jyväskylä I Finland jobbade under sommarlovet i stan och hon frågade mig om hon fick bo hos mig. Hon frågade i brevet hur hon skulle göra? Jag grunnade länge på det. Kunde sagt ta med dig barnet hit och bo hos mig. Men jag skrev att det bästa för henne vore om hon begick abort. Hon gjorde så. Året efter kom hon också. Bägge gångerna var jag nyligen insjuknad och hade psykos.

Sett i backspegeln hade troligen förhållandet varit dömt att misslyckas men jag våndades över mitt svar.
sv.wikipedia.org/wiki/Jyväskylä_universitet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 4 månader sedan #1309198 av krokus
I mitt tycke är abort ok fram till vecka 22. Det är väl där gränsen går? 

Egentligen tycker jag att kondomer borde vara gratis! På festivaler händer det att kondomer delas ut till besökare. P-piller är billigare för ungdomar, helt rätt. Mer preventiv utbildning! Abort ska vara en nödlösning! 
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1309242 av Zoidar
Krokus, vet du hur utvecklat ett foster är vecka 22? Det är typ en liten bebis. Barnet på bilden föddes innan vecka 22 och är på bilden 3 veckor gammalt, en liten kämpe! 

www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/201...r-profile/index.html


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 4 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 4 månader sedan #1309250 av krokus
Zoidar,
Oj! Vilka små fossingar! :)

Jag trodde att gränsen går vid vecka 22, men det kanske är tidigare? Om man absolut måste göra abort, är nog ju tidigare desto bättre.