När är det okay att någon gör abort?

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1309327 av Geta
Ruskigt! Då gäller inte alla människor lika värdighet.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Geta.
Mer
3 år 4 månader sedan #1309342 av Snurre
Jag antar att vecka 18 som vi har nu om jag inte kommer ihåg fel är ganska bra. Det är ju i alla fall bättre än alternativet. En som vill göra har antagligen inte resurser eller lust att uppfostra ett barn. Då är det bättre att ta bort det anser jag.
Mer
3 år 4 månader sedan #1309376 av Zoidar

Snurre skrev: Jag antar att vecka 18 som vi har nu om jag inte kommer ihåg fel är ganska bra. Det är ju i alla fall bättre än alternativet. En som vill göra har antagligen inte resurser eller lust att uppfostra ett barn. Då är det bättre att ta bort det anser jag.


Många väntar på adoptera, så går nog lösa.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 4 månader sedan #1309379 av memphis
Det är otroligt tufft att först gå igenom en graviditet och som kronan på verket gå igenom en förlossning. På grund av att det är så tufft så får kvinnan en bindning tillbarnet. Är nog inte så lätt att bara lämna bort barnet.
Mer
3 år 4 månader sedan #1309383 av Zoidar

memphis skrev: Det är otroligt tufft att först gå igenom en graviditet och som kronan på verket gå igenom en förlossning. På grund av att det är så tufft så får kvinnan en bindning tillbarnet. Är nog inte så lätt att bara lämna bort barnet.


Nej, bättre hon behåller det. Men om man står mellan abort eller adoption...

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 4 månader sedan #1309521 av Admin1
Alla är inte lämpliga föräldrar t.ex de med gravt missbruk eller personer som inte kan ta hand om sig själva.