frågespalt: fråga mormonen!

  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #339928 av
Svar från i ämnet frågespalt: fråga mormonen!
Vem har högsta auktoritet hos er mormoner förutom Gud själv ?
Och vad får den/dem högsta auktoritet bestäma inom er kyrka ?
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #339937 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet frågespalt: fråga mormonen!
det finns en president, och 70 st män under honom, de styr över hela etablisemanget
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #340207 av
Svar från i ämnet frågespalt: fråga mormonen!
Presidenten är profet. Han själv styr inte, det är Kristus som styr GENOM honom. Så han är bara ett språkrör. Under honom finns två rådgivare, sedan 12 apostlar och så ett ganska stort antal män som kallas "de sjuttio" även om de är fler än sjuttio.
Mer
13 år 6 månader sedan #340290 av Zoidar
Jag bara undrar Sofia, varför följa den här lilla tron, en rännil, istället för att följa vanlig kristendom som är som havet?

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #340297 av Sunset
jag är döpt mormon, men går inte i den kyrkan längre.. Har inte gått ur mormonkyrkan helt och hållet, ifall jag skulle vilja gå dit igen nån gång..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #340328 av
Svar från i ämnet frågespalt: fråga mormonen!

zoidar skrev: Jag bara undrar Sofia, varför följa den här lilla tron, en rännil, istället för att följa vanlig kristendom som är som havet?


Jesus Kristus sade själv att man skall följa den smala stigen och gå in genom den smala porten. HAn sade att den vida porten leder till fördärv. Det står i nya testamentet, i något av evangelierna. Jag har läst hela nya testamentet flera gånger, så det är ingen indoktrinering från Kyrkan.