frågespalt: fråga mormonen!

Mer
13 år 6 månader sedan #341039 av Lillan
Det är sant Sofia att inte någon tro egentligen accepterar sexualitet frånsett mellan kvinna och man. Vad händer den dagen du förälskar dig i fel person istället för rätt kön? Är du inte välkommen då längre? av tidigare skribent verkar det inte vara någon acceptans där heller. Att älska människor är tydligen förbjudet vart du än vänder dig.
Jag är av den åsikten att jag inte hittat någon religion som egentligen följer det den predikar, öppenhet och värme. De mänskliga sinnet och den predikade friden är bara för liktänkande hjärntvättade eller infödda.
Mer
13 år 6 månader sedan #341040 av Lillan
En mycket intressant tråd Sofia.
Jag vet för lite om just mormons bok för att fråga något alls egentligen som är direkt riktat om trosläran. Men jag har lärt mig något av denna tråden!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #341192 av
Svar från i ämnet frågespalt: fråga mormonen!

Lillan skrev: Det är sant Sofia att inte någon tro egentligen accepterar sexualitet frånsett mellan kvinna och man. Vad händer den dagen du förälskar dig i fel person istället för rätt kön? Är du inte välkommen då längre? av tidigare skribent verkar det inte vara någon acceptans där heller. Att älska människor är tydligen förbjudet vart du än vänder dig.
Jag är av den åsikten att jag inte hittat någon religion som egentligen följer det den predikar, öppenhet och värme. De mänskliga sinnet och den predikade friden är bara för liktänkande hjärntvättade eller infödda.


Klart man får älska personen, bara man inte gör sexuella handlingar med den.
Mer
13 år 6 månader sedan #341755 av Niklas
[youtube]
[/youtube]

Det som sägs from. 2:05 i det här klippet tyder på att Mormonismen är rätt rasistisk.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #341756 av trance
Svar från trance i ämnet frågespalt: fråga mormonen!
sofia, det är problematiskt med religioner där man stänger ute ca 12% av befolkningen (så många är homosexuella).

sen finns det problem om man har fel hudfärg också? är det inte lite rasistiskt?

blir alla mormoner gudar och styr över andra planeter?
Mer
13 år 6 månader sedan #341773 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.