frågespalt: fråga mormonen!

Mer
13 år 6 månader sedan #340297 av Sunset
jag är döpt mormon, men går inte i den kyrkan längre.. Har inte gått ur mormonkyrkan helt och hållet, ifall jag skulle vilja gå dit igen nån gång..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #340328 av
Svar från i ämnet frågespalt: fråga mormonen!

zoidar skrev: Jag bara undrar Sofia, varför följa den här lilla tron, en rännil, istället för att följa vanlig kristendom som är som havet?


Jesus Kristus sade själv att man skall följa den smala stigen och gå in genom den smala porten. HAn sade att den vida porten leder till fördärv. Det står i nya testamentet, i något av evangelierna. Jag har läst hela nya testamentet flera gånger, så det är ingen indoktrinering från Kyrkan.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #340329 av
Svar från i ämnet frågespalt: fråga mormonen!

Sunset skrev: jag är döpt mormon, men går inte i den kyrkan längre.. Har inte gått ur mormonkyrkan helt och hållet, ifall jag skulle vilja gå dit igen nån gång..


Vad hände?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #340331 av
Svar från i ämnet frågespalt: fråga mormonen!

Geta skrev: Det kom jag på nu. Jag hade en kollega som var mormon.
Hon drack nyponte på våra fackmöten.


Ja, örtte är tillåtet. Grönt och svart te bör man inte dricka, liksom kaffe och alkohol. Man bör inte använda tobak eller droger helller.
Mer
13 år 6 månader sedan #340344 av Zoidar

Sofia skrev: Jesus Kristus sade själv att man skall följa den smala stigen och gå in genom den smala porten. HAn sade att den vida porten leder till fördärv. Det står i nya testamentet, i något av evangelierna. Jag har läst hela nya testamentet flera gånger, så det är ingen indoktrinering från Kyrkan.


Men den vanliga kristendomen är den smala vägen! Buddhism, hindusism, ateism osv är den breda vägen.

Om du frågar dig ärligt, tror du då att mormons bok är från Gud? Ni har ju nya testamentet och där finns hela sanningen. Varför lägga till en bok till flera hundra år senare? 1830 ser jag nu att det var den kom.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #340354 av Sunset

Sofia skrev: Vad hände?

Jag känner mig inte välkommen till den kyrkan längre eftersom jag är bisexuell, dom har inte sagt att jag inte är välkommen eller så.
När jag hade missionärer som kom hem till mig, lärde de mig allting om kyrkan och hur man ska vara och så.
Sen så frågade de om jag någon gång haft ett förhållande med någon av samma kön, då svarade jag ja, på den frågan.
Och då var det tvugna att ta dit missionspresidenten, som ställde en massa frågor, han frågade om jag i framtiden
kommer vilja va ihop med någon av samma kön, då sa jag nej... Men jag visste ju inte att jag skulle
bli kär igen, just då. Men aja... Känner mig kluven och vet inte vilken kyrka jag vill tillhöra...