hej. vad har ni för tro?

Mer
12 år 10 månader sedan #410914 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet hej. vad har ni för tro?
Att livet har alltid skitit sig i det blåa skåpet.
Mer
12 år 10 månader sedan #410916 av Geta
Svar från Geta i ämnet hej. vad har ni för tro?
"Herre förbarma dig
och se med särskild ömhet
till dessa personer
som är så väldigt logiska,
så väldigt praktiska,
så väldigt realistiska
att de blir irriterade
över att man kan tro på
en blå liten häst."

- Dom Helder Camara
Mer
12 år 10 månader sedan #410922 av IRL
Svar från IRL i ämnet hej. vad har ni för tro?
Ingen. Funderade ett tag på om en tro skulle ge mer i livet, att det skulle göra en lyckligare. Dock så läste jag att studier har gjorts som jämfört troende och icke troende. De kom fram till att man är precis lika lycklig eller olycklig vara sig man är troende eller inte.
Mer
12 år 10 månader sedan #410927 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet hej. vad har ni för tro?
Kristen sen förra sommaren

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 10 månader sedan #410950 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet hej. vad har ni för tro?

IRL skrev: Ingen. Funderade ett tag på om en tro skulle ge mer i livet, att det skulle göra en lyckligare. Dock så läste jag att studier har gjorts som jämfört troende och icke troende. De kom fram till att man är precis lika lycklig eller olycklig vara sig man är troende eller inte.


Skillnaden är ju att man känner att man har en vän vid tron på kristendomen. Så skillnaden mellan att inte ha tro och att ha tro är att man känner sig mindre tomhetskänsla.
Mer
12 år 10 månader sedan #410955 av AnnKatarin
Jag tror jag tror på sommaren *nynnar lite lätt*. Sen är jag kristen också. Pingstkyrkan som barn Svenska kyrkan som vuxen. Men jag känner inte riktigt det där behovet med gemenskap och gudstjänst, vilket kanske gör att många inte ser mig som kristen. Men jag håller med om trosbekännelsen.