Det är *er* Jesus söker!

Mer
7 år 4 veckor sedan #925717 av Lindsay
Svar från Lindsay i ämnet Det är *er* Jesus söker!
Jag tänker ifall det finns en (Abrahamitisk) gud och han har en plan för var och en. Det sägs i alla fall att han har en plan.
Att be honom om nånting är som att beordra honom om något han [u:3sy62f7n]redan[/u:3sy62f7n] vet, för han ska ju veta vad var och en av oss tänker. ur det perspektivet är det egentligen ganska ohyfsat och tjatigt att praktisera bön.

Om man ber om något som [u:3sy62f7n]inte[/u:3sy62f7n] är enligt hans plan så får man ju inte det, det går emot planen. om man [i:3sy62f7n]får[/i:3sy62f7n] innan man har hunnit be om det så va det enligt planen och det va onödigt att ens be.
Mer
7 år 4 veckor sedan #925723 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är *er* Jesus söker!
Det som förvånar mig är att många kristna ber om materiella saker.
Har fått förklaringen att Gud är som en förälder.
Mer
7 år 4 veckor sedan #925728 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Det är *er* Jesus söker!
Man kan be om allt, men när man hör någon be om att Gud ska sända någon att laga en lyktstolpe, då undrar jag om man inte har något viktigare att be Herren av universum om.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 4 veckor sedan #925778 av Lindsay
Svar från Lindsay i ämnet Det är *er* Jesus söker!

zoidar skrev: Man kan be om allt, men när man hör någon be om att Gud ska sända någon att laga en lyktstolpe, då undrar jag om man inte har något viktigare att be Herren av universum om.

Om man har sökt ett jobb eller en plats på en utbildning exempelvis. Så vet väl gud om du kommer in där eller inte. han vet väl dessutom redan innan du ens tänker tanken på att be, att du kommer att be, därmed verkar det ju lite meningslöst att be. .?
Mer
7 år 4 veckor sedan #925786 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Det är *er* Jesus söker!
Fast Gud kanske har planerat saker som han gjort, sett till att du ska få en plats på utbildning just för att han vet att du kommer be.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 4 veckor sedan #925789 av Lindsay
Svar från Lindsay i ämnet Det är *er* Jesus söker!

zoidar skrev: Fast Gud kanske har planerat saker som han gjort, sett till att du ska få en plats på utbildning just för att han vet att du kommer be.

hmm, det kan nog vara så, det är ett intressant perspektiv, men det känns konstig, han lär höra flera miljoner böner på en och samma gång, många som ändå ber om fel åtgärder, när han redan har planer för alla. lite som att be mamma att köpa kinderägg när hon redan har köpt det och är på väg hem, innan man sa till om det :) det kan förstöra överraskningen.