Det är *er* Jesus söker!

Mer
7 år 4 veckor sedan #925792 av notwoodstock

Lindsay skrev:

zoidar skrev: Fast Gud kanske har planerat saker som han gjort, sett till att du ska få en plats på utbildning just för att han vet att du kommer be.

hmm, det kan nog vara så, det är ett intressant perspektiv, men det känns konstig, han lär höra flera miljoner böner på en och samma gång, många som ändå ber om fel åtgärder, när han redan har planer för alla. lite som att be mamma att köpa kinderägg när hon redan har köpt det och är på väg hem, innan man sa till om det :) det kan förstöra överraskningen.


Jag har listat ut att ett av Guds namn, är härskarornas Gud, Herren Sebaot. Och det syftar på att han sköter varje skapad varelse, stora härar under krigsslag, där allting samverkar till att hans kära troende och goda och benådade, och andra, går överlevande ur striden.

Men när man går in i sin kammare och ber en bön, t.ex Fader Vår (i himmelen), så är det nog så att de andemakterna i huset lyssnar. Spökhus skall man nog inte be i, då vet jag inte om dom "är ett" med Fadern, som Jesus var på jorden. Så att bönen når Gud som har makten.

Men Gud hör bön, det är underbart att veta det!
Mer
7 år 4 veckor sedan #925795 av notwoodstock

Geta skrev: Det som förvånar mig är att många kristna ber om materiella saker.
Har fått förklaringen att Gud är som en förälder.


Jag tycker du har rätt i det.

Men väldigt många har gott hjärta och ber för andra, både i broderlig kärlek och i "allmännelig kärlek".

Själv så tycker jag hela Bibeln innehåller många aspekter av saken. Ps. 37:4 är t.ex intressant.