Hur be oftare?

Mer
6 år 2 månader sedan #1024661 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Hur be oftare?
Det står ju i NT att man skall be i sin kammare. I det fördolda.

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1024663 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur be oftare?
Jag ber oftast i min (säng)kammare eller i det dolda på bussen. :)
Mer
6 år 2 månader sedan #1024676 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur be oftare?

1983Dave skrev: Det står ju i NT att man skall be i sin kammare. I det fördolda.


Det står också att lärjungarna samlades i bön.

"Då vände de tillbaka till Jerusalem från det berg som kallas Oljeberget och som ligger nära staden, en sabbatsväg därifrån. Och när de kom dit gick de upp till det rum i övre våningen där de brukade uppehålla sig - Petrus, Johannes, Jakob, Andreas, Filippus, Thomas, Bartolomeus, Matteus, Jakob, Alfeus son, Simon ivraren och Judas, Jakobs son. Alla dessa höll endräktigt ut i bön tillsammans med några kvinnor, bland dem Jesu mor Maria, och vidare hans bröder."
/Apg 1:12-14

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 2 månader sedan #1026160 av lumpi
Svar från lumpi i ämnet Hur be oftare?

MsTibbs skrev: Jag vet att bön är bra, både för mig, andra och till Gud som tack. Jag mår bra av att be, trots det ber jag inte så ofta som jag vill/"borde". Oftast kommer alla halvakuta vardagssysslor i vägen för mina tankar. Men nog borde jag kunna be en kvällsbön? Hur? Hur gör ni? :be


Jag har gjort ett hemtrevligt altare med bönpall och tända ljus och ett kors. Läser böner ur psalmboken och ber herrens bön. Tackar för allt jag är tacksam över och ber om fortsatt hjälp och vägledning.
Mer
6 år 2 månader sedan #1026182 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur be oftare?
Coolt lumpi. :) Jag står på knä över sängen
Mer
6 år 2 månader sedan #1026183 av lumpi
Svar från lumpi i ämnet Hur be oftare?

MsTibbs skrev: Coolt lumpi. :) Jag står på knä över sängen


:tummenupp