Reinkarnation

Mer
5 år 10 månader sedan #1062598 av memphis
Reinkarnation skapades av memphis
En del tror att vi föds som blanka pappersark. Andra påstår att våra personer ingår i ett evigt kretslopp. Jag är en av dem som tror på reinkarnationen. Och när jag tror något så vet jag oftast varför. Om jag tycker om något, så vet jag alltid varför.

Och när det gäller reinkarnation så har jag ett bevis som gäller gott nog för mig själv. Jag började nämligen tidigt, riktigt tidigt, att drömma om ett fältslag. Denna återkommande dröm kom när jag var ca 3 år gammal bara, och jag tror inte jag hade något koncept om krig vid det laget.

Det är en dimmig scen, ett fält med tät dimma. Och i den dimman finns två linjer av krigare som går emot varandra. Vapnen är handhållna svärd, ev klubbor. Skulle en 3-åring ha en sådan dröm, och var kommer drömmen från? Det bästa svaret är Reinkarnation.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062600 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Reinkarnation
Jag tror att reinkarnation kan finnas, men man får se upp med att det inte står om det i Bibeln och då kan det vara något tillfälligt, dvs man kan inte lita på att återfödas när man dör. Mänskligheten kommer ju inte att finnas hur länge som helst...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 10 månader sedan #1062608 av memphis
Svar från memphis i ämnet Reinkarnation
Tror jag också Inwatto. Det kan vara något tillfälligt som tar slut till sist. Det kan löna sig att tro på flera religioner för man inte vet nåt. I det antika Grekland hade de ju många gudar, och många tempel. De hade också ett särskilt altare "för Gudar vi inte känner".

Jag tog Zoidars fråga mot mitt altare, och gjorde om denna lilla järnskulptur, för att komplettera.

300
Mer
5 år 10 månader sedan #1062611 av memphis
Svar från memphis i ämnet Reinkarnation
riktigt snygg bild om jag får säga det själv :)
Mer
5 år 10 månader sedan #1062612 av Geta
Svar från Geta i ämnet Reinkarnation
Man kan undra vad som hänt oss i tidigare liv, när vi har blivit drabbade av något så hemskt som schizofreni.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062615 av memphis
Svar från memphis i ämnet Reinkarnation
vi tar antagligen skit nu i detta livet, för att slippa det i nästa.