Medium, äkta eller bluff?

Mer
4 år 3 månader sedan #1221464 av memphis
Svar från memphis i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Jag har sett en del medium på tv och även läst några böcker skrivna av medium. Jag tycker en del av dem är trovärdiga, men långt ifrån alla. Så om man ska använda ett medium ska man nog välja ett med omsorg.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1221490 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Skulle jag gå till ett medium skulle det väl bli dåliga besked. Jag är en ond människa. Nja, jag har gjort onda saker, vet inte varför det blev så. Jag tror att äkta medium finns, jag tror på det övernaturliga.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221504 av memphis
Svar från memphis i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Buddha sa att vill man bli en upplyst människa ska man varken bli läkare eller astrolog.

Fotnot: då levde ju han sitt liv i länder där läkare praktiserade ayurvedisk medicin!
Last edit: 4 år 3 månader sedan by memphis.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1221511 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Jag skulle kunna tänka mig att gå till ett medium. Jag kanske är godtrogen, vem vet? Jag har googlat på medium och min hemstad och det finns minst ett här.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221519 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Medium, äkta eller bluff?
Fantasio,
du får säkert en trevlig upplevelse av att gå till ett medium. Det hör ju till att de försöker ge dig valuta för pengarna. Så att de kan "mjölka" dig på mer pengar senare. Men, jag går hellre till min frisör och betalar 400 pix för att bli klippt, än går till ett medium. Får ju en klippning och en trevlig stund (min frisör är trevlig). Går du till ett medium får du inget synligt för pengarna. Om du inte köper något new age-liknande. En sten eller kristall eller tarot kortlek (jag har haft en sådan lek ett tag men slängde den).

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 3 månader sedan #1221530 av Nissegossen
En känd Norska som levde under ww2 har skrivit en bok. Kommer inte ihåg namnet men hon var född i ett hus som golvet var lagt på gamla gravstenar hon jobbade som sjuksköterska och eftersom inget kaffe, ja, då kunde ju hon inte spå till det i kaffesump, hon behövde ingen kaffe för att spå, men kaffe stod högt i kurs. Geta du som läser mycket böcker vet du vad hon hette hon bodde alltså på en kyrkogård när hon växte upp?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum