Vad är meningen med livet?

Mer
3 år 3 månader sedan #1313942 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad är meningen med livet?
Usch, gräsligt. Men det var ju inte ditt fel! Han hade gjort det i vilket fall, orkade inte längre leva. Det var hans sätt att tackla problemen. De som tar livet av sig har givit upp hoppet om en lösning i livet, bara döden återstår. Känner flera som tagit livet av sig, dock inte på nära håll. De var uppgivna, såg ingen lösning eller ljusning utan gav bara upp. Därför är det så viktigt att vi människor finns där för varandra, nästan oavsett hur. Men det finns i oss en begränsning vi inte kan råda över. Och den skapar skuld. Det finns alltid det och det vi skulle ha gjort. Men man måste sluta med det och bara konstatera att det här skulle ha hänt oavsett vår inblandning. Vissa saker rår vi inte över. Men vi som blir kvar måste ta hand om varandra så ingen mer ska gå förlorad!
Mer
3 år 3 månader sedan #1313965 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad är meningen med livet?
Geta och Cosmos,
Jag borde inte ha lagt på. När jag tänker tillbaka på den dagen, är det fler saker som jag kunde ha gjort annorlunda. Jag minns att vi började se "Pulp Fiction" kvällen innan, kanske inte det bästa alternativet för en som försöker sluta missbruka. Det är alldeles för lätt att vara efterklok. 

Fastän jag har gått vidare tänker jag ofta på honom. Han kommer till mig i drömmarnas värld ibland.

Jag orkar inte läsa mer i denna tråd ikväll. Om ni svarar mig så besvarar jag er imorgon.
​​​
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1313983 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
Jag har varit med nåt om liknande om en god vän. Krokus. Drömde honom i natt. Tänker och drömmer om honom ofta. Han ringde för att han hade bestämt sig redan ringde för att säga hejdå. Så gjorde min goda vän. Han var den finaste vännen man kunde ha. Vi älskade varann. Han fick av droger psykos eller schizofreni. Det hände för femton år sen. Man kommer aldrig över det. Men det blir mindre smärtsamt. Man får svar. Som du kanske inte just nu ser och hör.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313984 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad är meningen med livet?
Jag vet inte vad livets mening är. För 10 år sedan hade jag sagt: att finna sin Gud.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1313988 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
Memphis vissa stor mening med sin tro på Gud eller liknande. Majoriteten i världen tror på någon form av ett högre medvetande. Säger kanske nåt?
Mer
3 år 3 månader sedan #1314019 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Vad är meningen med livet?
Meningen med livet för människan är ett djupt filosofiskt ämne. För andra levande ting verkar det vara enklare, att överleva helt enkelt.
kan fördjupa om någon vill.