Vad är meningen med livet?

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314020 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
Jo jag vet Darwin överlevnad. Tex så tror du att tex någon med att någon insjuknar i schizofreni som många av oss gjort överlever ett sånt trauma nej knappast och vissa till och med för av självmord eller sitter på rättspsykiatriska för mord och kan inte nånsin kunna gottgöra det.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314022 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Vad är meningen med livet?
nä menar som jag skrev, darwins teorier stämmer inte på människor idag men för andra levande ting.
Ett manniskoliv är allt för komplicerat för att förenkla på detta vis. Därav är det den kanske den största filosofiska frågan.

Sen kan man idag ifrågasätta även darwins teorier om övrigt liv som även inkluderar växtriket. Personligen tycker jag att de stämmer väl
men inte änns Darwin kunde nog fullt förstå vilken effekt människor skulle få för världens miljö och hur fort det gått.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Kn@sen. Orsak: korr
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314023 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
Jo det är sant. Såg nu att jag läste fel. Det finns nog många svar på meningen med livet vissa finner det i aktivt liv, karriären, bröllopet, barn, religion. Osv.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314024 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Vad är meningen med livet?
Kan skriva lite luddigt ibland.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314025 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
Nej jag har läs och skrivsvårigheter. Dyslexi.

Men kan säga generellt sätt så för dom flesta är självförverkligande meningen med liv. Men vad det är olika tex religion eller bröllop osv! Men för oss med psykoser eller psykossjukdomar. Finns en mening med livet trots att dom flesta alternativ till ett normalt liv är slutkörd. Återhämtning, skadeprevention och få kontrollen tillbaka! Vilket man kan få. Idag i psykiatrin ger man mediciner och skickar hem utan andra alternativ som läggs till. För att klara sig bättre. Så därför är tex viktigt för oss som tex dig och mej. Här finns mycket att läsa sig på rörande olika former av psykoser och olika former av psykossjukdomar. Att få tillbaka kontrollen efter återhämtning är viktigast. Man får inte ge upp, ge vika för då går man under. Tänker man att man klarar det så kommer man mycket längre än vad man tror att man inte klarar det. Då klarar man inte sig särskilt långt. Man kanske inte kan studera och jobba men det finns utrymme att ha intressen vilket är viktigt. Det som ens själ brinner för vad man skulle må bäst av att göra.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314031 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är meningen med livet?
Författaren till Alfonsböckerna Gunilla Bergström intervjuades i veckan i P1. En mening med livet är att vara nyfiken påstod hon.