Ett positivt förhållande

Mer
19 år 2 månader sedan #9259 av Geta
Svar från Geta i ämnet ett positivt förhållande
Det är nog ett sätt att skydda sig att så många
schizofrena är ensamstående.
Relationer kan väcka psykoser.
Det har inte bara med att göra att schizofrena
har låg status.
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9261 av Axons
Svar från Axons i ämnet Ett positivt förhållande
Det är klart att en relation kan vara svår ibörjan om man inte har haft en relation på väldigt länge. Den kanske t.o.m kan utlösa en psykos men jag tycker ändå att fördelarna borde överväga nackdelarna. Jag tycker man missar så mycket av livet när man lever ensam.
Mer
19 år 2 månader sedan #9276 av Vica
Svar från Vica i ämnet Ett positivt förhållande
Orvar undrar hur vi träffades och det skedde på en arbetsplats (han har dock sjukbidrag nu). Vi fick en naturlig kontakt eftersom vi jobbade bra tillsammans och hade många lika intressen. Det kan bli så att inledandet av en relation kan medföra att man mår sämre, för det gjorde min kille, men han "köpte" det eftersom han själv var övertygad om att det skulle bli bättre när han börjat känna sig mer van och trygg i förhållandet. Så blev det ju också.
Jag tackar Admin1 för tipset!! Ska vidarebefordra info till min kille (vi bor ute på landet och får tyvärr inte tillgång till Internet förrän i april).
Kram Vica
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9279 av Axons
Svar från Axons i ämnet Ett positivt förhållande
Tack för att du svarade på mina frågor Vica. Arbetsplatsen verkar vara ett bra ställe att träffa någon på. Synd att jag inte klarar av att arbeta.
Mer
19 år 2 veckor sedan #12545 av Amöba
Svar från Amöba i ämnet Ett positivt förhållande
Liksom Vica har jag också ett lyckligt förhållande och min pojkvän har scizofreni. Vi är båda 21 år och har varit tillsammans i 2 år. Träffades på internet faktiskt. Klart att det är jobbigt när hans sjukdomsbild är som värst men aldrig att jag ens skulle tveka på att vi ska vara tillsammans. Jag älskar honom över allt annat och han är den viktigaste personen i mitt liv.
  • Sötnos
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22627 av Sötnos
Svar från Sötnos i ämnet Ett positivt förhållande
Orvar: Tro inte att alla tjejer ogillar dig. Så är det inte. Hittar man rätt person, om man gillar den andras personlighet, får man ta sjukdomen "på köpet". Om personen dumpar en pga att man är sjuk så är hon/han inte rätt för en.

Jag tror att det är lättare att hitta partners om man tycker om sig själv och främst av allt: vågar ta steget. Kanske de 3 första gångerna så går det åt helvete, men då har man iallafall VÅGAT. Sen kanske man en dag hittar rätt.

Jag var alltid olyckligt kär förut, men det var bara för att jag tittade efter fel killar (jag är tjej), för det fanns killar som gillade mig, men jag såg inte dem för jag hade fastnat vid en idealbild.

Jag tror alla kan hitta en partner, man måste bara våga chansa lite. Själv hamnade jag i jordens depression när jag träffade min kille, för det väckte så mycket tragiska minnen, men ändå är han rätt. Han står ut med mig och mina spöken.

Jag tror på dig!