Överdosering

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #150360 av
Svar från i ämnet Överdosering
Vad tycker ni om att jag var där och städade innan han kom hem? Uppskattar man det eller har jag trampat på hans integritet? Det var kaos. Hur känns det att komma hem? Vill man ta rätt på allt själv?

Han orkade inte, var inte alls ren från drogen än utan jättetrött.

Hatar ni mammor som ska med in och diska och hämta smutstvätt och torka golv och köpa hem lite mat?
Mer
15 år 7 månader sedan #150366 av Geta
Svar från Geta i ämnet Överdosering
Boendestöd, personligt ombud och kontaktperson borde
gå att få för din anhörige. Det kan bli alldeles för tungt
för familjen annars.
Utomstående behöver inte ta det så personligt som
föräldrar och syskon gör.
Mer
15 år 7 månader sedan #150383 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överdosering
För att fritt tolka bibeln och Jesu ord fritt, orkar inte leta reda på stycket. Det står med mina egna ord så här; Går man in i en oren andes hus och fejar det och gör rent, så när han kommer hem och finner det städat, går han bort och hämtar tio orena andar till! Då blir det sista värre än det första!

Rätta mig här gärna om jag har fel!!

Mao, han uppskattar det nog, men han själv måste göra jobbet!

Jag skulle uppskatta mycket om någon gick hem till mig och städade så att jag slapp jobbet, men jag vill inte ha hjälp, om någon annan ställer sig och gör jobbet.
Jag själv skulle skämmas!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 7 månader sedan #152652 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Överdosering

Gäst skrev: Vad tycker ni om att jag var där och städade innan han kom hem? Uppskattar man det eller har jag trampat på hans integritet? Det var kaos. Hur känns det att komma hem? Vill man ta rätt på allt själv?

Han orkade inte, var inte alls ren från drogen än utan jättetrött.

Hatar ni mammor som ska med in och diska och hämta smutstvätt och torka golv och köpa hem lite mat?


Nej, det är jättefint att du hjälper honom... men vänta dig inte ett tack, det kanske han inte förmår pga hur han mår...

Man kan ju fråga försiktigt, kan jag få hjälpa dig med tvätten, istället för att bara göra det... det värnar om integriteten...