Hur tog dina närmaste din diagnos?

Mer
13 år 11 månader sedan #292377 av Geta
Ofta påstås det att familjen runt den psykiskt sjuke förlorar
sitt umgänge och vänner på grund av den sjuke.
Det kan jag inte påstå att det varit så i mitt fall. Om inte
jag hade funnits så tror jag inte att de hade haft flera vänner.
Mer
13 år 11 månader sedan #292412 av mopa
Min pappa tog det bra. Han har alltid ställt upp för mig.
Mer
13 år 11 månader sedan #292442 av Admin1
Jag har inte märkt någon skillnad efter jag insjuknade och jag tror att de inte betraktar mig som sjuk.
Mer
13 år 11 månader sedan #292475 av Saari
När jag fick min BPS-diagnos så tänkte min närmaste familj "AHA". Det förklarade så mycket och en relation som förut varit full av missförstånd blev bättre. Mina föräldrar gick till en terapeut som berättade om diagnosen och det har verkligen hjälpt oss att numera ha en fin relation :hjärta

Mina övriga släktingar har visat att de bryr sig, men de förstår inte och jag begär inte heller att de ska förstå. Det viktiga är att de flesta av dem försöker bemöta mig. De har inte upplevt min "galenskap" mer än att de sett att jag skadat mig.

Jag tror att de skulle reagerat ungefär likadant om jag hade varit schizofren.
Mer
13 år 11 månader sedan #292478 av nattbarn
Jag blev ju inlagd första gången när jag var 13, så jag minns inte så mycket om hur det var innan, naturligtvis har de oroat sig med alla mina självskadanden och självmordsförsök och naturligtvis påverkar det mamma att jag IGEN blivit så dålig att jag måste vara inne på psyk, de vill inte släppa mig så länge jag har allvarliga självmrodstankar men jag kan inte hjälpa mig ,jag tänker självmordstankarna och planerar uta natt kunna hjälpa det!

Den person som mina föräldrar mest hatar för det som hänt mig är ju förståss pedofilen i vår släkt som var på mig så länge jag kan minnas, han är dock död nu, men har varit död länge för mina föräldrar, de kontaktade aldrig honom, mamma säger att han ibland ringde och tiggde pengar av henne, "som om hon skulle vilja ge pengar till någon som förstört hennes dotters liv". Han ångrade sig aldrig, vägrade inse att han skulle ha gjort något fel, han är nog i helvetet nu.
Mer
13 år 11 månader sedan #292487 av Saari
Klart som fan att han är i helvetet. Fuckass!