schizofren vän?

Mer
18 år 7 månader sedan #21612 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet schizofren vän?
Kan du inte ringa psykakuten.
Eller var hon drogad.
Hon kanske gär på nått.
Det är jättesvårt att göra något om hon inte vill.
Ta inte för stort personligt ansvar.
Ring någon som jobbar med sånt.
Mer
18 år 7 månader sedan #21614 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet schizofren vän?
Försök köra in henne till akuten.
Mer
18 år 7 månader sedan #21615 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet schizofren vän?
Jag vet inte, men du kan ringa polisen och prata med dem.
Hon behöver hjälp!
Annars så ring socialjouren och fråga dem. Hon hör ju inte hemma där hon är och har ingenstans att bo. Förmodligen har hon inga pengar heller, hon sköter inte sin hygien, typiska symtom på aqtt det inte står rätt till.

Men ringer du polisen så kanske statsläkaren kan titta på henne, och se till att hon kommer under observation på ett psykiatriskt sjukhus, för det är till slut så att en läkare måste avgöra detta.

Hon kan uppenbarligen inte skilja på vad som är fantasi och verklighet.

Jag tror ju att hon har en akut psykos och att hon kanske kommer att hata dig för detta. Hon kan till och med bli aggresiv mot dig.

Stå på dig för det är ju så att du menar väl, detta kanske är den sista tjänst du kan göra för henne, för hon kanske tar avstånd från dig sedan.

Men gör det ändå, för det bästa är att du faktiskt kan göra detta med gott samvete!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 7 månader sedan #21619 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet schizofren vän?
Hm, hon lär bli ledsen över att inte Ulf Lundell bryr sig tillsist.
Svår fråga detta för psykosen måste locka rejält.

Försök göra up en tanke som nyktrar till men inte förolämpar.
  • Linnea
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #21621 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet schizofren vän?
Det låter lite som min första psykos då jag trodde att jag kommunicerade telepatiskt med ett medium i USA. Jag trodde det alldeles bokstavligt. Finns det inte ett kris och jour team som kan komma och prata med henne? Det var så jag fick hjälp. De pratade med mig och sen körde de mig till sjukhuset. Men då hade jag först både rymt från sjukhuset och yrat runt i sverige ett bra tag. Och pratat med henne i huvudet....Jag var väldigt rädd för sjukhuset. hade bara sett i gamla filmer om folk som blivit inlåsta på livstid.... Så jag var livrädd för att nån skulle låsa in mig. men jag tror det är viktigt att hon får hjälp!
Mer
18 år 7 månader sedan #21623 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet schizofren vän?
-