Frisk scizofreni? sluta äta medicin?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30290 av
Hej
Min man har diagnos Psykos UNS. Han har ätit Zyprexa i 6 månader, han började känna sig bättre trappade ner. Han märkte själv ingen förändring. Men jag märkte genast att han började tala om religion, att det skall ske katastof ivärlden att de Änglarna försöker få honom att hjälpa till. Han gör små problem till stora problem. Han blir mistänksam och ser fel hos andra men dock ej hos sig själv. Han kan säga att han sett sin far prata med någon som ej är där, och att han är sjuk. Men menar att han talar med folk och det är ej sjukt.

Vi har en övernskommelse, Träffa doktor, ät medesin annars ut ur mitt liv. Det är så lätt att bli meddberonde och tappa sitt eget liv. Kan någon berätta vad som händer utan medicin, har han en chans att klara sig utan medisin, vad menas det med helt frisk från schizofreni? tackar på förhand för svar....
  • Martina
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30291 av Martina
Svar från Martina i ämnet Frisk scizofreni? sluta äta medicin?
Jag kan förstå att du har det väldigt tungt just nu, och att det är någonting oerhört svårt som du går igenom.
jag har också diagnosen Psykos UNS med misstänkt schitzofren sjukdom, jag kommer påbörja min psykosutredning nästa vecka.
Jag har gått på Zyprexa, Abilify, Risperdal och cisordinol tidigare, men ingen av medicinerna har hjälp särskilt bra. Nu väntar jag dock mitt andra barn & har slutat med medicinerna helt. Detta har gått över förväntan bra, det är sällan som jag svävar iväg, men då jag gör det så blir det väldigt oroligt för min omgivning. Ofta vet dom inte hur dom ska reagera, men om du känner att du vill ha någon att prata med så kan du maila mig

<!-- e --><a href="mailto:Martina.Ohlson@sverige.nu]Martina.Ohlson@sverige.nu[/url]<!-- e -->

Mvh
Mer
18 år 3 månader sedan #30303 av Fredrik
Jag tycker det låter lite som om han projicerar sina egna problem på andra, din man alltså. Det har jag själv gjort när jag börjat bli sjuk. Jag kan inte leva utan min medicin och jag tycker du gör rätt när du ställer dom kraven du gör på honom!
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30308 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Frisk scizofreni? sluta äta medicin?
Man kan må sämre om man slutar med sin medicin. Det gjorde jag i alla fall. Sedan om det berodde på att jag slutade med medicin eller om det var andra osäker det vågar jag inte spekulera i.
Mer
18 år 3 månader sedan #30317 av Isa-Alise
  • putte
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30325 av putte
Svar från putte i ämnet Frisk scizofreni? sluta äta medicin?
jag äter inge medicin men min medicin är att jobba ,jag tror att scitzofreni lika med hat, jag kan förstå att du inte förstår din partner,
min andra kontak med minna röster fick dom mej att skita på mattan!jag skulle skita ut utomjordingsmaskarna i magen!! :idea: en sjust turk sa till mej att bästa medicinen är att skaffa familj :!: lycka till!