Polare sitter i rejäl knipa...

Mer
8 år 7 månader sedan #773773 av Richard
Kan nämna att det har ordnat upp det för honom, i.a.f. med boendet. Han har fått en ny lägenhet.
Mer
8 år 7 månader sedan #773790 av Admin1
Hur fick han det?
Mer
8 år 6 månader sedan #778874 av Richard
Det vet jag inte, men tror att det var genom soc.
Mer
8 år 6 månader sedan #779158 av Admin1
Vet du om han har eget kontrakt eller om soc äger lägenheten?
Mer
8 år 6 månader sedan #779178 av Nissegossen
Vad gäller ny lägenhet genom soc, brukar soc ha hand om bostaden i först ett år och om man fått bo där och skött sig, brukar man få ta över hyreskontraktet. Märk väl att soc inte behöver äga kontraktet, de kan visserligen äga huset och lägenheten han får disponera. Jag tror även eftersom jag har lite pratat med en som äger många hus själv och han säger att han brukar ställa upp när det gäller soc och lägenheter, men enligt honom åker de ut huvudstupa om de missköter sig. Han har nolltolerans om man är störande och missköter sig.

Nu har jag visserligen inte haft kontakt med honom på många år och hans dotter har tagit över det imperium det gäller. Därför vet jag inte om hon har fortsatt efter sin far. Samt ja, jag själv har bott i ett hus som han äger, men jag har inte fått lägenheten genom honom. Men däremot lade han ett gott ord om mig till det bolag i vars hus jag bor nu i.

Det är absolut inget ovanligt. Husägare pratar med varandra och den som vill flytta til en ny lägenhet, ja den gamle hyresvärden blir uppringd utav den nye hyresvärden som får reda på utav den gamle hyresvärden hur det har varit hos dem.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 6 månader sedan #779191 av Richard
Han har i.a.f. inte kontrakt på lägenheten.